fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

II runda pucharu ForzaItalia.pl na torze Jastrząb – relacja

II runda pucharu ForzaItalia.pl na torze Jastrząb – relacja

W sobotę 25. maja odbyła się II runda Pucharu ForzaItalia.pl w ramach Liqui Moly Classicauto Cup 2019 na torze Jastrząb. To drugi najnowocześniejszy tego typu obiekt w Polsce po torze Modlin, na którym rozegraliśmy w kwietniu inauguracyjną rundę Classicauto Cup.

Przez wiele poprzedzających rywalizację dni mocno padało. Zimny i pochmurny maj nie zachęcał do grillowania, a opony deszczowe czekały na założenie przed sobotnimi zawodami. Na szczęście pogoda okazała się dużo lepsza niż zapowiadano. Nad torem Jastrząb przez cały dzień świeciło piękne słońce. Było bardzo ciepło i w krótkim rękawku można było spędzić całą sobotę rozkoszując się zawodami prawdziwych, klasycznych samochodów.

Tor Jastrząb wrócił po roku do naszego kalendarza, ale dla wielu uczestników był nowością. Obiekt charakteryzuje idealnie równa nawierzchnia i ciekawa konfiguracja trasy, a brak długich prostych wyrównywał szanse słabszych samochodów, które na ponad 3-kilometrowym okrążeniu były konkurencyjne. Dużą atrakcją był przejazd przez szczyt stromego wzniesienia, a kompaktowa trasa i dobra organizacja pozwoliły na bardzo sprawne przeprowadzanie zawodów i następujących po nich wolnych przejazdów po torze.

Do drugiej rundy zgłosiło się ponad 70 samochodów, w tym wiele tych najstarszych w grupach Vintage oraz Oldtimer Sport. Nie zabrakło samochodów rajdowych, a dla części z nich asfaltowy tor był ostatnim treningiem przed zbliżającym się Rajdem Nadwiślańskim,, rozgrywanym w ramach HRSMP i RSMP.

Puchar Forzaitalia.pl okazał się najliczniejszym pucharem markowym drugiej rundy Liqui Moly Classicauto Cup 2019. Spośród ośmiu załóg we włoskich autach rywalizujących na torze zwyciężył Łukasz Szymczak jadący Lancią Betą Coupe.

O podsumowanie swojego startu poprosiliśmy Jacka Kowalskiego, który swoją Alfą 33 zajął 3. miejsce w tej rundzie:

Zawody dla mnie bardzo udane. Pierwszy raz jeździłem na autodromie Jastrząb, pierwszy raz po kilkuletniej przerwie uczestniczyłem w zawodach (innych niż wirtualne wyścigi). Przyznam, że zaskoczyła mnie sprawna organizacja imprezy, ale też bardzo dobre oznakowanie odcinka. Konfiguracja trasy była ciekawa, w szczególności budzący respekt fragment, gdy po napędzeniu się na zjeździe z górki następował niewidoczny i szybki lewy zakręt przechodzący w ciasny prawy nawrót. Mocne wrażenia na dohamowaniu w skręcie z dużej prędkości gwarantowane! W jednej z prób zdecydowanie za późno zahamowałem, co skutkowało długim poślizgiem tyłu i stratą 1 s w stosunku do wcześniejszego przejazdu. Ogólnie na początku jechałem zbyt zachowawczo, więc wyniki na pierwszej próbie były bardzo słabe. Od drugiego przejazdu udało się wskoczyć we właściwy rytm, by w drugiej połowie zawodów spróbować walki z jednym z konkurentów w Fiacie Bravo HGT. Artur jednak do ostatniego przejazdu był cały czas przede mną i przede wszystkim jechał bezbłędnie, nie dając mi szansy na odrobienie straty z początku.

Wyniki

Na podium II rundy pucharu ForzaItalia.pl znaleźli się:

  1. Łukasz Szymczak – Lancia Beta Coupe
  2. Artur Stańczuk – Fiat Bravo HGT
  3. Jacek Kowalski – Alfa Romeo 33

Serdecznie gratulujemy i zapraszamy 7. lipca na III rundę Liqui Moly Classicauto Cup w Białej Podlaskiej. Każdy z uczestników będzie mógł zweryfikować swoje umiejętności podczas 7-kilometrowego odcinka (przejeżdżanego jak zwykle 6 razy), najdłuższego w historii Ca Cup!

Szczegółowe wyniki II rundy Liqui Moly Classicauto Cup – Track Day Tor Jastrząb znajdują się na stronie: http://classicautocup.pl

Tekst: Jakub Strzemżalski, Jakub Żołędowski

Zdjęcia: Jakub Żołędowski

Poprzedni wpis
Nissan zajął stanowisko. Nie jest przeciwny planowi FCA
Następny wpis
Ferrari wchodzi do świata esportu z FDA

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

II runda pucharu ForzaItalia.pl na torze Jastrząb – relacja