fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Nowa broń Ferrari jest… ciągle zamaskowana!

Nowa broń Ferrari jest… ciągle zamaskowana!

Ferrari
jest pierwszym zespołem Formuły 1, który zaprezentował nowy bolid na
sezon 2011. Jednak nie wierz w to co widzisz na zdjęciach i filmie…


W
imprezie transmitowanej przez RAI 2 i RAI Sport 1, uczestniczyło 350
gości i przedstawicieli mediów z 30 krajów. Wśród vipów byli szefowie
Fiata, Sergio Marchionne i John Elkann, prezes Banco Santander – Emilio
Botin i szef Brembo – Alberto Bombassei. Zaproszono także trzech
kierowców Ferrari Driver Academy – Brandona Maisano, Raffaelle Marciello
i 12-letniego Lance Strolla. O szczegółach technicznych opowiadali
Nikolas Tombasis, Luca Marmorini i Aldo Costa.

Najnowszy model Scuderia Ferrari nazywa się F150 – na pamiątkę
przypadającej w tym roku 150. rocznicy zjednoczenia Włoch. To już 57
bolid jaki zbudowali inżynierowie stajni Ferrari.

W
prezentacji najnowszej maszyny w fabryce w Maranello uczestniczyli obaj
zawodnicy zespołu – Hiszpan Fernando Alonso i Brazylijczyk Felipe
Massa. To właśnie ten duet odsłonił czerwoną płachtę "tajemnicy"…

Co
ujrzał świat? Na ruchomym tylnym skrzydle umieszczono włoską flagę.
F150 ma podniesiony nos, ale jak powiedział Tombasis, nos, przednie
skrzydło i znaczna część aerodynamiki, a nawet zawieszenie, będą
zmienione przed pierwszym wyścigiem. "To jest zamaskowany nowy samochód"
– uznał Pino Allievi z La Gazzetty dello Sport.

"Mam
nadzieję, że w tym aucie zrekompensuję i sobie i ekipie nieudany koniec
poprzedniego sezonu. W 2011 mamy nowe cele. Nowy regulamin wymaga od
kierowcy zmiany stylu jazdy. Wraca KERS, wprowadzono ruchome tylne
skrzydło i opony Pirelli. W zimowej przerwie dużo pracujemy i jesteśmy
gotowi na nowe wyzwania." – powiedział Alonso.

Szef
stajni Stefano Domenicali dodał, że cel na najbliższy sezon jest
oczywisty – zwyciężyć. "Ten samochód stanowi pierwszy krok i teraz
będzie podlegał pracom rozwojowym. W marcu do Bahrajnu przywieziemy z
pewnością zmienioną wersję w porównaniu z przygotowaną na pierwsze
testy." – powiedział Domenicali.

W
2010 roku Alonso prowadził w klasyfikacji mistrzostw świata aż do
ostatniego wyścigu w Abu Zabi, gdzie pogrzebał swe szanse, decydując się
na zmiany opon w najmniej korzystnym momencie. Tytuł mistrzowski
wywalczył Niemiec Sebastian Vettel (Red Bull).

Poprzedni wpis
Monte Carlo Historique wystartowało!
Następny wpis
Ferrari Lenona

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Nowa broń Ferrari jest… ciągle zamaskowana!