Dokładnie 17. kwietnia 2019 roku odbyła się międzynarodowa prezentacja prasowa promująca nowy projekt FCA – FCA What’s Behind – czyli dokumentalną serię filmową, ukazującą jak jedno z największych przedsiębiorstw motoryzacyjnych pracuje nad nowymi modelami.
Po raz pierwszy pokazano kulisy faz badawczo-rozwojowych pojazdów marki FCA. Na filmie można było zobaczyć pracę inżynierów i techników, którzy dokonują wszelkich starań, by zapewnić klientom najwyższą jakość produktów – zarówno w ujęciu bezpieczeństwa, niezawodności i komfortu w każdych warunkach. Cel można osiągnąć jedynie poprzez żmudne testy, odbywające się w skrajnie wymagającym klimacie, jaki charakteryzuje m.in. Arjeplog w Szwecji (temperatury rzędu -40 stopni Celsjusza) i Upington w RPA (do +40 stopni Celsjusza). I właśnie to jest tematem pierwszej serii FCA What’s Behind:
Miejsca i ich otoczenie stanowią pierwszy temat serii FCA What’s Behind: „kraina lodu” północnej Szwecji i pustynie Afryki Południowej dostarczają tematów do pierwszych dwóch odcinków tego dokumentu, natomiast kolejne comiesięczne odcinki zaproponują wizyty w innych ośrodkach FCA, takich jak na przykład obiekt doświadczalny w Balocco, ośrodek bezpieczeństwa oraz centrum badawcze „Centro Ricerche Fiat” w Orbassano. Wszystkie to bardzo ważne, najnowszej generacji ośrodki badawczo-rozwojowe: ośrodki doświadczalne, tory testowe, sprzęt technologiczny oraz wydziały pracujące nad uzyskaniem najwyższej jakości.
W kolejnych seriach widzowie będą mogli dowiedzieć się wiele szczegółów dotyczących pracy nad wydajnością silnika, technologiami, dbałością o szczegóły, komfortem, przyjemnością z jazdy, aerodynamiką i rodzajami napędów. Jak twierdzi producent, klienci obcujący z produktami FCA mogą doświadczyć na własnej skórze efektów długotrwałego, złożonego i wymagającego procesu, który wciąż jest dopracowywany.
W miejscowości Arjeplog, w północnej Szwecji, znajduje się centrum testowe Fiat Chrysler Automobiles. Zdaniem producenta samochodów, to idealne miejsce do testowania pojazdów w ekstremalnie niskich warunkach. Ośnieżone drogi i skute lodem jeziora stanowią idealny poligon doświadczalny. Wszystko po to, by każdy, nawet najmniejszy element auta, działał bez zarzutu.
Zaś wspomniany Upington znajduje się w północnej części RPA, na granicy z Botswaną i Namibią, na skraju pustyni Kalahari i obok ogromnego Parku Narodowego Kgalagadi, którego nazwa w języku Bantu oznacza „miejsce bez wody”. To jeden z najgorętszych obszarów w całej Republice Południowej Afryki. I właśnie dlatego jest idealnym miejscem do testów samochodu. Szczególny nacisk kładziony jest na sprawdzenie niezawodności silników, klimatyzacji, systemów bezpieczeństwa czy też materiałów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment