fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

O 20:40 startuje 105-minutowy wyścig WEMSA

O 20:40 startuje 105-minutowy wyścig WEMSA

W dniu dzisiejszym zespół ForzaItalia.pl eSports Team weźmie udział w 105-minutowym wyścigu na torze Sebring, rozgrywanym w ramach dwuklasowej serii WEMSA. Organizatorem jest międzynarodowa liga Assetto Corsa Racing League.

Do sezonu zapisane są 3 zespoły ForzaItalia.pl eSports Team, liczące po dwóch kierowców:

  • ForzaItalia.pl eSports Team (Luka #146 i Lucjan Próchnica #244)
  • ForzaItalia.pl Driver Academy (Paweł Jarzębowski #293 i mknbl #427)
  • ForzaItalia.pl Driver Academy II (ManiakDVD #61 i Adam Dubiel #840)
Autor: mnbl

Obok Ferrari 488 GTE w klasie GTE startują Chevrolet Corvette C7.R oraz Porsche 911 RSR. W klasie LMP kierowcy nie mają wyboru i są skazani na prototyp PC13C. Po pierwszej rundzie na torze Circuit de Barcelona-Catalunya klasyfikacja zespołowa prezentuje się następująco:

  1. 182 pkt – CARL Simsport – Porsche 911 RSR
  2. 165 pkt – ForzaItalia.pl eSports Team – Ferrari 488 GTE
  3. 130 pkt. – Overlap Motorsports – Corvette C7.R
  4. 128 pkt. – ForzaItalia.pl Driver Academy – Ferrari 488 GTE
  5. 111 pkt. – Rapid Turtles – Porsche 911 RSR 

W klasyfikacji indywidualnej najwyżej spośród wszystkich kierowców Ferrari plasuje się Luka – na drugim miejscu. 

Luka:

Sebring to mój ulubiony tor. Ciekawe sekcje zakrętów, nierówna nawierzchnia i zabójcze tarki. Jutro liczę na ciekawy wyścig i ponowną walkę o czołowe lokaty. Po czasach prekwakifikacji można wywnioskować, że tym razem kierowcy Porsche mogą mieć przewagę i być poza naszym zasięgiem. Na Barcelona pokazała jednak, że odpowiednia strategia i unikanie błędów może dać nam miejsca w czołówce.

Paweł Jarzębowski:

Pierwsza runda WEMSA, była wielkim zaskoczeniem jeżeli chodzi o kulturę jazdy wszystkich zawodników. Mam nadzieję, że druga runda będzie równie czysta i obędzie się bez przygód. Moje tempo nie jest bardzo szybkie, ale jak zwykle postawię na powtarzalność i unikanie błędów, a wynik sam przyjdzie. Standardowo dla mnie priorytetem jest bezpieczna jazda i zdobywanie doświadczenia. Na kręcenie czasów jeszcze przyjdzie czas.

Lucjan Próchnica:

Mam wrażenie, że Ferrari tutaj nie jest tak konkurencyjne jak na Barcelonie. Jednak mam nadzieję, że może rzutem na taśmę polepszę swoje tempo mniej więcej do poziomu Luki i bez względu na rezultaty w kwalifikacjach, wywalczę najlepsze miejsce, które będzie w moim zasięgu. W końcu będę miał na to aż 105 minut. I właśnie dlatego bardzo podoba mi się format dłuższych wyścigów. 

ManiakDVD:

To będzie moja pierwsza runda w międzynarodowym sezonie ACRL. Podobnie jak Paweł Jarzębowski w pierwszej kolejności skupiam się na unikaniu błędów oraz czyściej jeździe. Priorytetem jest zdobycie cennego doświadczenia w dwuklasowej serii i zebranie punktów do klasyfikacji generalnej. Sama klasa GTE jest dla mnie zupełną nowością i stanowi nie lada wyzwanie, zwłaszcza jeśli chodzi o opanowanie hamowania bez wspomagania w postaci systemu ABS.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Zrzut ekranu z Assetto Corsy / Luka

Poprzedni wpis
Maserati Ghibli Hybrid oficjalnie
Następny wpis
Gran Turismo Polonia powraca w nowym formacie

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

O 20:40 startuje 105-minutowy wyścig WEMSA