Alfa Romeo Racing i PKN ORLEN przedłużają współpracę. W rolę kierowcy rezerwowego po raz kolejny wcieli się Robert Kubica, który w razie niespodziewanych okoliczności – oraz w podczas sesji treningowych – będzie zastępować kierowców etatowych, czyli Valtteriego Bottasa i Guanyu’a Zhou.
ORLEN jest partnerem Alfa Romeo Racing od 2020 roku – bolidy Formuły 1 zdobi charakterystyczne logo z orłem. W ramach współpracy, premiera bolidu na sezon 2021 – C41 – miała miejsce na scenie Teatru Narodowego w Warszawie. Zawodnicy Alfa Romeo Racing ORLEN byli kluczowym elementem programu realizowanego przez ORLEN w Polsce i innych krajach, w których są obecne stacje paliw należące do koncernu.
Program ten, jak również obecność bohatera narodowego Roberta Kubicy, który powraca w roli kierowcy rezerwowego zespołu, ma się przyczyniać do wzrostu zainteresowania kibiców. Aby wzmocnić te pozytywne emocje, zespół i ORLEN planują jeszcze bardziej ekscytujące działania dla swoich kibiców, które będą realizowane przez cały okres trwania współpracy.
Nowy regulamin zrównoważy układ sił w walce o mistrzowskie pozycje, a zespół jest przekonany, że wczesna decyzja o skupieniu całej energii i koncentracji na rozwoju w nowym sezonie zaprocentuje, wznosząc partnerstwo na nowe wyżyny wraz z poprawą wyników na torze. To ekscytujący czas dla zespołu i marki ORLEN na wspólne ściganie. Orzeł wzbił się w niebo w 2020 roku, ale teraz jest gotowy wzbić się jeszcze wyżej – podsumowano w oficjalnej wiadomości prasowej.
Więcej o współpracy opowiedział Frédéric Vasseur, dyrektor zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN:
Cieszymy się, że możemy przedłużyć udaną współpracę z PKN ORLEN już trzeci rok. ORLEN to marka natychmiast rozpoznawalna na ogromnym i rozwijającym się rynku, która okazała się lojalnym wsparciem dla zespołu. Jej obecność podkreśla i wzmacnia naszą determinację, aby być jednym z najbardziej atrakcyjnych zespołów w sporcie dla globalnych marek. Co najważniejsze, łączy nas zobowiązanie do ciągłego doskonalenia się – zarówno na torze, jak i w biznesie, i jesteśmy zdeterminowani, aby wspólnie się rozwijać. Ich kampania była najwyższej klasy docierając do fanów w całej Europie i poszerzając dostęp do zespołu i świata Formuły 1, a my nie możemy się doczekać, aby odsłonić kolejne etapy tego programu.
Głos zabrał również Daniel Obajtek, prezes zarządu PKN ORLEN:
Działamy globalnie, dlatego musimy być aktywni we wszystkich obszarach, także planując inicjatywy marketingowe i sponsoringowe. Zawody na torze F1 transmitowane są przez 99 telebimów, a łączna widownia według badań przeprowadzonych przez studio Nielsen, sięga nawet 400 mln widzów. Ekwiwalent medialny dla marki ORLEN tylko z tytułu transmisji telewizyjnej do listopada 2021 roku wyniósł ponad 550 mln zł. Dlatego zaangażowanie we współpracę z Robertem Kubicą i zespołem Alfa Romeo Racing ORLEN jest dla nas strategiczną inwestycją. Jako firma o międzynarodowym zasięgu z sukcesem zbudowaliśmy wspólną platformę do prowadzenia działań marketingowych na wielu rynkach, na których prowadzimy naszą działalność. To się opłaciło, Grupa ORLEN odnotowała w trzecim kwartale 2021 roku zysk netto w wysokości 2,9 mld zł oraz zwiększyła udziały rynkowe na Słowacji i w Czechach.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment