Maserati pierwotnie miało zaprezentować Grecale 16 listopada, ale firma zdecydowała się przełożyć debiut crossovera na wiosnę 2022 roku z powodu trwającego kryzysu związanego z układami scalonymi. Choć do premiery modelu pozostało jeszcze kilka miesięcy, zaczynają pojawiać się nowe szczegóły na temat pojazdu, ponieważ kilka punktów sprzedaży otrzymało możliwość jazdy przedprodukcyjnymi prototypami.
Jedną z największych rewelacji jest układ napędowy – jak donosi Autocar, Grecale będzie wyposażony w turbodoładowany 2-litrowy silnik czterocylindrowy z technologią mild-hybrid. Możliwe, że to ten sam układ napędowy, jaki znajdziemy w Ghibli i Levante w wariantach Hybrid – z tą różnicą, że osiągi zostały nieco zredukowane – do 300 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, czyli o 30 KM mniej.
Tak skonfigurowane Grecale ma być w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w czasie 5,6 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 240 km/h. Zdaniem ekspertów odmiana Trofeo ma korzystać z 3-litrowej jednostki Nettuno, znanej z MC20 – można spodziewać się, że będzie on wytwarzać mniej mocy od wspomnianego auta sportowego, które legitymuje się 630 KM i 730 Nm.
Obie jednostki mają współpracować z 8-biegową przekładnią automatyczną i systemem napędu na obie osie o bardziej tylnonapędowej charakterystyce. Oznacza to, że w razie potrzeby większość momentu obrotowego będzie trafiać na tylną oś.
Elektryczne Grecale ma zostać pokazane w 2022 roku – co ciekawe, bezpośredni konkurent w postaci elektrycznego Macana również ma zadebiutować w podobnym okresie.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment