fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto elektryczna Lancia Delta Integrale

Oto elektryczna Lancia Delta Integrale

Lancia oficjalnie potwierdziła powrót Delty w formie elektrycznego hatchbacka, ale… już teraz istnieje firma, która zajmuje się przygotowaniem do produkcji elektrycznej Delty – a dokładniej Integrale. GCK Exclusiv-e ogłosiło projekt Lancii Delty Evo-e, którego celem jest stworzenie 47 egzemplarzy kultowego auta w wydaniu elektrycznym.

Retro samochody z nowym napędem elektrycznym powoli stają się nowym trendem, więc kwestią czasu było, kiedy ktoś zastosuje to rozwiązanie w oryginalnej Delcie. Za przeróbką stoi Guerlain Chicherit, właściciel firmy GCK Motorsport. Do roli ambasadora marki wybrał Didiera Auriola, byłego kierowcę rajdowego i mistrza WRC, który ma za sobą cztery sezony spędzone za kierownicą Delty.

Z punktu widzenia designu, Lancia Delta Evo-e nie odbiega zbytnio od oryginału. Po odrestaurowaniu samochodu-dawcy firma dodaje elementy z włókna węglowego wokół nadwozia, w tym: splitter, wloty błotników, tylny spojler i dyfuzor. Pomimo swojego wieku Delta zaprojektowana przez Giugiaro nadal wygląda pięknie, dzięki kanciastej stylistyce i napompowanym błotnikom.

Wnętrze zostało zmodernizowane poprzez zastosowanie Alcantary z kontrastującymi pomarańczowymi przeszyciami, kierownicy Momo, pary foteli Recaro, nowoczesnego systemu audio firmy Blam oraz wysuwanego ekranu dotykowego infotainment firmy Alpine, co pozwoliło zachować klasyczny wygląd deski rozdzielczej.

Ważniejsze są jednak zmiany pod maską. Silnik benzynowy zastąpiono elektrycznym, który generuje do 200 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego w szczytowym momencie lub stale 122 KM i 200 Nm. Te liczby mogą wydawać się śmiesznie niskie jak na dzisiejsze standardy, jednak pod względem mocy są dość zbliżone do oryginalnego samochodu.

Bateria o pojemności 29 kWh jest raczej niewielka i zapewnia zasięg 200 km, ale nie zwiększa masy pojazdu – cały waży 1440 kg, czyli tylko 100 kg więcej niż oryginał. Jeśli chodzi o osiągi na prostej, według GCK Exclusive-e auto powinno być w stanie rozpędzić się do 100 km/h w 6,6 sekundy.

Poza zmienioną ramą dla większej sztywności auto otrzymało szersze opony, obniżone zawieszenie z nowymi sprężynami oraz większe hamulce o średnicy aż 306 mm z przodu z sześciotłoczkowymi zaciskami. Pięciobiegowa skrzynia biegów pozostała na swoim miejscu, podczas gdy nowy system napędu na wszystkie koła przekazuje 47% mocy na przód i 53% na oś tylną.

Dla bardziej hardkorowych fanów Delty GCK Exclusive-e oferuje również Lancię Delta Evo-e Rallye z malowaniem inspirowanym stylem Martini, która jest jeszcze bardziej ograniczona – do zaledwie 11 sztuk. Pojazd otrzymał aluminiowe podwozie, dodatkowe elementy z włókna węglowego, lekkie fotele Sparco i bardziej agresywne ustawienia.

Przerabianie jednego z najbardziej kultowych hot hatchy na pojazd z napędem elektrycznym to coś, co większość purystów potępi. Jednak podobne projekty klasycznych samochodów udowodniły, że istnieje nisza, która uwielbia tego typu reinkarnacje pozwalające cieszyć się ulubionym samochodem z przeszłości z nowoczesną technologią i zerową emisją spalin. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari 275 GTB/4 by Scaglietti sprzedane za 2,8 mln dolarów
Next post
Stellantis Heritage weźmie udział w Auto e Moto d'Epoca 2021

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Oto elektryczna Lancia Delta Integrale