Maserati Levante Hybrid zostało zaprezentowane zarówno w rzeczywistości, podczas targów motoryzacyjnych w Szanghaju, jak i cyfrowo, przy okazji wirtualnej premiery.
Wraz z pierwszym zelektryfikowanym SUV-em, Maserati robi duży krok naprzód w swojej strategii elektryfikacji, która rozpoczęła się w zeszłym roku wraz z modelem Ghibli Hybrid. Najnowsze dzieło jest reklamowane jako szybsze, bardziej ekologiczne i unikalne w stosunku do jednostki wysokoprężnej.
Maserati jest z natury innowacyjne, a w modelu Levante realizuje filozofię stojącą za wejściem w świat elektryfikacji. Cel to poprawa osiągów przy jednoczesnym zachowaniu wierności wartościom marki, tj. zapewnienie szybkości i zwinności przy jednoczesnej oszczędności paliwa, luksusie i frajdzie z jazdy. Rezultatem jest hybrydowy SUV, który zachowuje charakterystyczny ryk każdego Maserati.
Levante Hybrid łączy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik z 48-woltowym systemem hybrydowym, który odzyskuje energię podczas zwalniania i hamowania. Samochód hybrydowy waży mniej niż jego odpowiednik z silnikiem 6-cylindrowym (zarówno wysokoprężnym, jak i benzynowym), a przede wszystkim charakteryzuje się jeszcze lepszym rozkładem masy, ponieważ akumulator umieszczono z tyłu, bez uszczerbku dla ładowności i optymalnie równoważąc masę między osiami. Wszystko po to, aby uczynić Levante Hybrid jeszcze bardziej zwinnym i dającym jeszcze więcej radości z jazdy.
Dzięki maksymalnej mocy 330 KM i momentowi obrotowemu 450 Nm dostarczanemu już od 2250 obr./min, czteronapędowe Levante Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6 sekund i potrafi rozpędzić się do 240 km/h.
Jeśli chodzi o wygląd zewnętrzny, wersja premierowa Levante Hybrid wyróżnia się nowym, metalicznym kolorem o nazwie Azzurro Astro, dostępnym w ramach programu personalizacji marki Maserati Fuoriserie.
Gośćmi specjalnymi podczas cyfrowej premiery Levante Hybrid byli David Beckham – nowy globalny ambasador marki Maserati oraz Dardust z ekskluzywną ścieżką dźwiękową.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment