fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto onboard z polskim simracerem za kierownicą Huracana GT3

Oto onboard z polskim simracerem za kierownicą Huracana GT3

Kamil Franczak, zwycięzca wirtualnych zawodów serii GT3 – SRO E-sport GT Series, rozgrywanej w symulatorze Assetto Corsa Competizione opracowanej przez włoskie studio Kunos Simulazioni – miał okazję poprowadzić na torze Adria prawdziwego Lamborghini Huracana GT3, należącego do zespołu FFF Racing Team

Dokładnie 20 listopada 2019 roku o godzinie 11:00 miała miejsce premiera filmu będącego podsumowaniem jazd testowych. Jego bohaterem głównym był Kamil Franczak:

Jestem bardzo wdzięczny za cały sezon SRO E-sport GT Series i w szczególności dla organizatorów, w tym Kunosom, SRO, AK Informatica i Pirelli, a także Thrustmasterowi za wspieranie mnie w dążeniu do celu i we wszystkich trzech rundach na Monzie, Nürburgringu i w finale Barcelona. Zasadniczo wygrałem świetną i odmieniającą życie nagrodę w postaci możliwości współpracy z Lamborghini, testowanie auta drogowego na pięknym torze Imola oraz możliwość jazd samochodem klasy GT3 zespołu FFF Racing Team i sprawdzenia moich umiejętności bazujących na symulatorach, ale w prawdziwym samochodzie klasy GT3, za co jestem bardzo wdzięczny. Byłem pod wielkim wrażeniem podobieństw między światem wirtualnym a prawdziwym, ponieważ moje wcześniejsze doświadczenia w autach klasy GT3 głównie opierały się na jazdach w Assetto Corsie Competizione. Następnie miałem okazję sprawdzić to samo auto na torze i to, jak blisko prawdziwy samochód jest podobny do wirtualnego odpowiednika, jest niebywałe. Całe zachowanie samochodu, jakiego oczekiwałem na podstawie symulatora, w prawdziwych samochodzie miało miejsce, nie było żadnych różnic. To, jak blisko symulatory są rzeczywistości w dzisiejszych czasach jest niesamowite, to zasługa bardzo dobrej roboty studia Kunos Simulazioni, które sprawiło, że Assetto Corsa Competizione jest tak realistyczne. Niezależnie od tego, co możesz przeczytać w internecie i na forum o forcefeedbacku Assetto Corsy Competizione i fizyce, muszę powiedzieć, że próbowałem jazdy samochodem i sposób w jaki przenoszone są informacje za pomocą układu kierowniczego w rzeczywistym świecie jest tak podobny do tego, co oferuje ACC za pośrednictwem kierownicy komputerowej. Nigdy tego się nie dowiesz, o ile nie spróbujesz w rzeczywistości. Ludzie mogą różnie rozumieć i odczuwać, ale prawdę powiedziawszy, aby porównać te dwa światy, musisz przetestować grę i rzeczywisty odpowiednik w tych samych warunkach. Miałem taką okazję prowadząc prawdziwego Lamborghini Huracana GT3 i muszę przyznać, że forcefeedback i sposób odczuwania tarek jest bardzo dobry i świetnie odzwierciedlony w Assetto Corsie Competizione, jak również cała fizyka, praca opon (ciepłe kontra zimne) jest również świetnie odwzorowana. Co więcej, ostatnie poprawki dotyczące ogumienia i kontroli trakcji to mistrzostwo – mogę poczuć najmniejsze odcięcie mocy na wyjściu z zakrętu, a to, jak samochód zachowuje się na tarkach (na mniej i bardziej wybrzuszonych) sprawił, że pomyślałem „okej, wcześniej robiłem to samo w grze”, z tą różnicą, że tym razem w prawdziwym samochodzie. Gra była niczym rzeczywistość, a rzeczywistość niczym gra. Świetna robota. Jeśli widzicie kogoś, kto jest szybszy od was, nie narzekajcie na sprzęt komputerowy lub grę. Jeśli oni są szybcy, ty też możesz być szybki. Najważniejsze to się dobrze bawić i próbować metodycznie rozwijać swoje umiejętności patrząc, jak inni jeżdżą, próbować być szybszym.

Onboard z okrążeniem Kamila zaczyna się po wypowiedzi inżyniera wyścigowego Hugo Neiry, tj. w okolicach 5:30 minuty:

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Wygraj 1000 zł na Opony Pirelli!
Następny wpis
FCA wyprzedaje auta z rocznika 2019

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Oto onboard z polskim simracerem za kierownicą Huracana GT3