fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Pierwsze testy Giulii ETCR zakończone

Pierwsze testy Giulii ETCR zakończone

Pierwsze testy w pełni elektrycznej Alfy Romeo Giulii ETCR – opracowanej przez Romeo Ferraris zgodnie z wymogami serii ETRC – odbyły się w dniach 22-24 marca 2021 roku na torze Vallelunga.

Po udanej instalacji baterii w zeszłym tygodniu, Romeo Ferraris udał się na tor w pobliżu Rzymu na pierwszy test torowy z nowym projektem realizowanym przez konstruktora z Opery. Pierwszy za kierownicą zasiadł Mario Ferraris, dyrektor techniczny i tester projektu, a następnie Stefano Coletti, pierwszy kierowca ogłoszony na sezon 2021 PURE ETCR.

Załogi producenta samochodów z Lombardii miały wiele do odkrycia, począwszy od tego, jak naładować samochód elektryczny wspierany przez Enel X. Podczas 3-dniowej sesji, na długo przed wyścigiem otwierającym serię PURE ETCR, który odbędzie się na tym samym torze 20 maja, przeprowadzono różne symulacje, aby zebrać możliwie dużo przydatnych danych do dalszego rozwoju pojazdu. Na testach obecni byli również pracownicy Williams Advanced Engineering i Magelec. Testy będą kontynuowane w przyszłym tygodniu, ponownie na torze Vallelunga. 

Podczas prób przejechano w sumie 250 km z prędkościami dochodzącymi do 271 km/h, wykorzystując również pełną moc 680 KM w najmocniejszej konfiguracji mapowania dopuszczonej przez regulamin.

Michela Cerruti, dyrektor operacyjny w Romeo Ferraris podsumowała testy:

Test na torze Vallelunga był pierwszym sprawdzianem w tym roku i jesteśmy bardzo zadowoleni z tego, co udało się osiągnąć. Było wiele znaków zapytania, ale mieliśmy pozytywne opinie, co jest wielką nagrodą za całą pracę wykonaną w fabryce w ciągu ostatnich dwóch lat. Widok Giulii ETCR na torze był wzruszającym momentem, ale tak naprawdę liczy się pozytywna opinia Mario i Stefano, którzy siedzieli za kierownicą samochodu. Teraz i ja nie mogę się doczekać, aby go przetestować! Pracownicy naszego działu wyścigowego pracowali bardzo dobrze w nowym środowisku i zgodnie z procedurami nigdy wcześniej nie wdrożonymi, co stanowi doskonały trening przed kolejnymi krokami.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
Oto Huayra R na torze Imola
Next post
Maserati MC20 z nagrodą Best of the Best Red Dot Awards w kategorii designu

No Comment

Leave a reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Pierwsze testy Giulii ETCR zakończone