fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Pierwszym elektrycznym modelem Lamborghini mógłby być sedan

Pierwszym elektrycznym modelem Lamborghini mógłby być sedan

Najnowsze doniesienia brytyjskiego magazynu Autocar wskazują, że pierwszym produkcyjnym modelem z napędem w pełni elektrycznym miałby być sedan. Pojazd mógłby korzystać z platformy J1, używanej między innymi przez Porsche Taycana i Audi E-Trona GT.

Model 2+2 nie otrzymał jeszcze zielonego światła, ale szef działu badań i rozwoju Lamborghini, Maurizio Reggiani, mówi, że może się to zdarzyć, ponieważ przyszła dekada będzie właściwym momentem na debiut pierwszego pojazdu elektrycznego firmy:

Jeśli spojrzeć na to, kiedy miałby zadebiutować nasz czwarty model, istnieje szansa, że to będzie odpowiedni moment na pojazd w pełni elektryczny. Wydajność będzie bardzo ważna. Musi być szybki, ale w taki sposób jak nasze supersportowe samochody. Czwarty model będzie nieco inny. Wpierw jednak musimy skonsolidować linię Urusa. Zajęło nam to 10 lat, by ugruntować nasz model V10, począwszy od debiutu Gallardo w 2003 roku, po Huracana. Podobny zabieg czeka nas w przypadku Urusa. 

Gdyby sedan Lamborghini miał zadebiutować w najbliższym czasie, najprawdopodobniej byłby jeszcze mocniejszą i bardziej bezkompromisową wersją Taycana, który zresztą zbiera bardzo pochlebne opinie. Nisko osadzony środek ciężkości, mimo wysokiej masy własnej, powoduje, że auto w zakrętach zdaje się bardziej naginać prawa fizyki niż większość drogowych modeli. Deklarowany przez producenta zasięg dość precyzyjnie odzwierciedla stan faktyczny. 

W ciemno można obstawiać, że na przestrzeni kolejnych kilku lat zostaną poczynione duże postępy w dziedzinie elektryfikacji, a także bardziej zaawansowanych baterii, które szybciej będą się ładować. W międzyczasie władze powinny się starać o rozbudowę odpowiedniej infrastruktury. 

Najnowszym dziełem inżynierów z Sant’Agata Bolognese jest Sian, korzystający z 34-konnego silnika elektrycznego oraz superkondensatora. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
166 MM, czyli jeden z najważniejszych modeli w historii Ferrari
Następny wpis
Dwaj Polacy poprowadzą Huracana GT3 EVO zespołu FFF Racing na torze Adria

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Pierwszym elektrycznym modelem Lamborghini mógłby być sedan