fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Powszechne uznanie dla powrotu Lancii do rajdów

Powszechne uznanie dla powrotu Lancii do rajdów

Lancia wraca do rajdów w wielkim styluRally Regione Piemonte był doskonałą sceną dla triumfalnego powrotu legendarnej marki do świata motorsportu. Serce wydarzenia biło w samym centrum Alby, gdzie Lancia Corse HF Village przyciągnęła tysiące odwiedzających, oferując im wyjątkowe doświadczenie łączące sport, technologię i lokalną kulturę.

Położona w sercu regionu Langhe – obszaru wpisanego na listę światowego dziedzictwa UNESCO – wioska Lancia przyciągała zarówno fanów klasyki, jak i nowoczesnych rozwiązań. Na gości czekały testy nowej Ypsilon (dostępnej w wersji hybrydowej i elektrycznej), prezentacja sportowej wersji Ypsilon HF o mocy 280 KM oraz imponująca kolekcja 25 zabytkowych pojazdów Lancii zorganizowana przez Cinzano Rally Team. Najważniejsze momenty weekendu były transmitowane na żywo w mediach społecznościowych Lancia Corse HF: Facebooku, Instagramie i TikToku, docierając do fanów na całym świecie.

Na terenie Lancia Corse HF Village odbyła się konferencja prasowa z udziałem prezesa Lancii Luki Napolitano, dyrektora Lancia Corse HF Eugenia Franzettiego oraz Mikiego Biasiona, dwukrotnego mistrza świata i ambasadora powrotu włoskiej marki do rajdów. Największym wydarzeniem weekendu była runda honorowa w wykonaniu właśnie Biasiona.

Niekwestionowaną gwiazdą tygodnia była jednak nowa Ypsilon Rally4 HF, dopracowana przez Biasiona. Na przestrzeni czterech miesięcy sprzedano ponad 90 egzemplarzy. Jej debiut był udany: fiński kierowca Kauppinen wygrał pokazowy odcinek otwierający rajd, a Gianandrea Pisani i Nicola Biagi zdobyli podium w ramach debiutu nowej Ypsilon Rally4 HF w Sparco Italian Two-Wheel Drive Championship. Na mecie w Piazza San Paolo kibice powitali również zespoły Vigliaturo-Corradini, Fiore-Casalini oraz Kauppinen-Karttunen. Wszystkim, którzy ukończyli rajd, Lancia Corse HF wręczyła pamiątkowe tabliczki podkreślając ich udział w przełomowym dniu dla marki.

Ypsilon Rally4 HF została wyposażona w 212-konny silnik turbo, 5-biegową skrzynię SADEV oraz regulowane amortyzatory Ohlin. Pojazd stworzono z myślą o młodych, ambitnych kierowcach, którzy chcą zdobywać doświadczenie. Nic dziwnego, że Trofeo Lancia startujące 8 maja podczas Rajdu Targa Florio, już teraz ma komplet 40 zgłoszonych zespołów – w tym 25 zawodników poniżej 35. roku życia, 7 kierowców zagranicznych i 2 kobiece załogi. Pula nagród wynosi 360 000 euro, a zwycięzca będzie miał szansę dołączyć do oficjalnego zespołu Lancia Corse HF w Mistrzostwach FIA ERC 2026.

Miki Biasion nie krył wzruszenia: 

To niesamowite widzieć tyle pasji i ciepła wobec marki, która przez tyle lat była nieobecna w rajdach! Wzruszyłem się, gdy zobaczyłem Lancię HF Village i pomyślałem: wróciliśmy! Zaczynamy skromnie w klasie Rally4, ale wejście było w prawdziwie lancistowskim stylu. Wyglądamy jak zespół, który od dwudziestu lat startuje w mistrzostwach świata. Naszym celem jest wsparcie młodych kierowców, odkrywanie nowych talentów i pomoc w rozpoczęciu ich karier. Powrót Lancii do rajdów to wielka sprawa – zarówno dla włoskiego motorsportu – bo włoskie samochody znów są na czele, jak i dla całego świata rajdów – bo inne marki chętniej ruszą w ślady Lancii.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Ferrari F2001 Michaela Schumachera trafi na aukcję. Może pobić rekord
Next post
Lamborghini świętuje 10-lecie od dziewiczego zwycięstwa Huracana GT3 i zapowiada następce Temerario GT3

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Powszechne uznanie dla powrotu Lancii do rajdów