Lancia Delta Integrale to jeden z najbardziej znanych samochodów w historii. Nic więc dziwnego, że jest inspiracją dla różnych projektów, w tym restomodów – takich jak ten od Automobili Amos – Delta Futuristica. Właśnie ten model pojawił się na rynku pojazdów używanych, ledwie po roku od rynkowego debiutu.
Założyciel Automobili Amos Eugenio Amos pokazał samochód na początku 2018 roku i obiecał zbudować w sumie nie więcej niż 20 egzemplarzy. Każdy z nich ma nadwozie wykonane w większości z włókna węglowego i silnik, który rozwija 330 KM. Dla porównania, oryginalne Integrale miało tylko 197 KM. Moc osiągnięto m.in. dzięki zastosowaniu nowego układu wydechowego, wydajniejszego intercoolera i na nowo dostrojonego ECU. Moment obrotowy trafia na obie osie za pośrednictwem wzmocnionej pięciobiegowej skrzyni ręcznej z odbudowanym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu.
Modyfikacje nadwozia nie kończą się tylko na kilku panelach z włókna węglowego, ponieważ Automobili Amos usunęło tylne drzwi Integrale zmieniając go w znacznie sztywniejszego hatchbacka. W przeciwieństwie do samochodu pokazanego jako pierwszy w informacjach prasowych o Delta Futuristica, ten egzemplarz ma paski w stylu Martini biegnące od nosa do tylnej części nadwozia. Felgi EvoCorse ‘Turbofan’ są dopasowane kolorystycznie. W sumie cały pojazd waży zaledwie 1250 kg.
W kabinie znajdziemy Alcantarę w kolorze czerwonym i czarnym, wraz z aluminiowymi pedałami, sportowymi fotelami Recaro, a nawet przycisk „Overboost” z grafiką rakiety.
Po pierwszej prezentacji pojazdu Automobili Amos żądało za niego około 347 000 dolarów. Właściciel tego egzemplarza życzy sobie za niego niemal dwa razy więcej, bo 649 500 dolarów. Samochód jest oferowany na sprzedaż za pośrednictwem Prestige Imports z North Miami Beach na Florydzie.
To wysoka cena, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę inną sztukę, która w Europie była oferowana za 195 500 funtów.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Prestige Imports
No Comment