fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Rozczarowujący wynik dla Ferrari na Mugello

Rozczarowujący wynik dla Ferrari na Mugello

W niedzielę, 13 września 2020 roku, rozegrana została 9. runda tegorocznego sezonu Formuły 1. Na torze Mugello jako pierwszy na mecie zameldował się Lewis Hamilton. Tuż za nim znaleźli się: Valtteri Bottas oraz Alex Albon. Charles Leclerc został sklasyfikowany na 8. pozycji, Kimi Raikkonen na 9., a Sebastian Vettel – na 10. Rywalizacji nie ukończył Antonio Giovinazzi, który został uwikłany w kolizję na 5. okrążeniu, tuż po wznowieniu rywalizacji. Dla Scuderia Ferrari to był tysięczny wyścig w historii, dlatego wynik jest tym bardziej rozczarowujący.

Fani mogli żywić nadzieję na dobry wynik Charlesa Leclerca, który w sesji kwalifikacyjnej zajął 5. lokatę. Jego kolega z zespołu – Sebastian Vettel – nie poradził sobie tak dobrze i startował dopiero 14., tuż za Kimim Raikkonenem i 3 miejsca przez Antonio Giovinazzim

Sam wyścig był bardzo chaotyczny. Kierowcy dwukrotnie oglądali czerwoną flagę ze względu na kolizje. Na nic się zdał bardzo udany start Leclerca, który przebił się na trzecie miejsce. Najciekawsze momenty wyścigu można obejrzeć w podsumowaniu na oficjalnym kanale Formuły 1:

Dzień przed wyścigiem, we Florencji, Scuderia Ferrari celebrowała tysięczne Grand Prix na placu Piazza della Signoria. W wydarzeniu wzięło udział wiele ważnych osobistości, w tym: John Elkann, Louis Camilleri, Piero Ferrari, Jean Todt, Chase Carey, Ross Brawn, a także burmistrz Florencji, Dario Nardella. Wszyscy oni mogli podziwiać bolidy Formuły 1 z różnych okresów, w tym F2008, F2002, F1-2000, 312 T4 i 500 F2. Ten ostatni dominował w Formule 1 w latach 1952-1953. Przy okazji zaprezentowane zostały drogowe modele takie, jak: SF90 Stradale, F8 Tributo Spider, 812 GTS, Portofino i Roma. Pojawiła się także replika SF1000

Wrażeniami po wyścigu podzielili się kierowcy, w tym Charles Leclerc:

Miałem świetny początek wskakując na P3. Niestety nie mieliśmy tempa potrzebnego do utrzymania tej pozycji i zakończyliśmy rywalizację na 8. miejscu. Starałem się walczyć, jak mogłem, ale dzisiaj to po prostu nie wystarczyło. Wiele się wydarzyło w wyścigu, ale jedna rzecz się nie zmieniła – mianowicie to, że wciąż musimy ciężko pracować, aby poprawić nasze wyniki. Sam wyścig był całkiem zabawny. Byłem szczęśliwy za każdym razem, gdy startowaliśmy ze startu zatrzymanego, ponieważ była to dla nas okazja, aby spróbować powalczyć o pozycje.

Samochód był dość trudny w prowadzeniu, szczególnie na oponach twardych. Pod koniec było trochę lepiej na softach, ale ogólnie rzecz biorąc w tej chwili jest bardzo ciężko, więc musimy trzymać głowę w górze i być zmotywowani. Miejmy nadzieję, że wkrótce zobaczymy lepsze czasy.

Sebastian Vettel:

Start nie był najlepszy, ale w pierwszym zakręcie mogłem trzymać się wewnętrznej unikając problemów. Gdy dojechałem do drugiego zakrętu zobaczyłem obracającego się McLarena, ale nie byłem w stanie uniknąć kontaktu. Na szczęście z samochodem bezpieczeństwa mogliśmy zmienić skrzydło i wrócić na pole startowe. Chętnie wykorzystałbym trochę więcej błędów innych kierowców, ale przynajmniej mieliśmy szczęście, że generalnie trzymaliśmy się z dala od kłopotów. Pozytywną rzeczą jest to, że udało nam się ukończyć na punktach, ale oczywiście nie możemy być zadowoleni z naszej pozycji.

Zazwyczaj szczędzący słów Kimi Raikkonen, tym razem był bardzo wylewny:

Zdecydowanie nie był to najbardziej płynny z wyścigów, ale w końcu udało nam się przywieźć do domu kilka punktów, więc możemy być z tego zadowoleni. Mój wyścig rozpoczął się bardzo źle – nie jestem pewien, co dokładnie wydarzyło się na drugim zakręcie, ale zostałem trafiony i doznałem wielu uszkodzeń. Prawdopodobnie ktokolwiek mnie uderzył nie spodziewał się, że grupka przed nim tak zwolni, ale w każdym razie przez kolizję ucierpiała część podłogi i przednie skrzydło. Uszkodzenia sprawiły, że prowadzenie samochodu było naprawdę trudne, zmagaliśmy się z balansem: straciliśmy dużo siły docisku, ale w końcu udało nam się pojechać w przyzwoitym tempie. Miałem powolny pit stop, ale na szczęście druga czerwona flaga doprowadziła nas z powrotem do walki. Potem otrzymałem karę za przekroczenie linii podczas wjazdu do pitu, co nie pomogło, ale po drugiej czerwonej fladze udało mi się jeszcze wykonać kilka dobrych okrążeń i w końcu straciłem tylko jedną pozycję po doliczeniu 5 sekund kary. Było to dalekie od idealnego przejechania wyścigu, ale mimo wszystko przywieźliśmy do domu dwa ważne punkty. Wciąż trochę szkoda, bo zrobiliśmy spore postępy i myślę, że moglibyśmy skończyć jeszcze wyżej, ale mam nadzieję, że uda nam się przenieść te osiągi na kilka następnych wyścigów.

Antonio Giovinazzi:

To naprawdę frustrujące zakończyć wyścig nie ścigając się tak naprawdę nawet na jednym okrążeniu, chociaż cieszę się, że drużyna zdobyła punkty. Po raz kolejny dobrze wystartowałem, wspinając się na P14: czułem się swobodnie w samochodzie i kto wie, jak wyścig mógł się zakończyć. Niewiele mogę powiedzieć o kraksie poza tym, że była to bardzo niebezpieczna sytuacja. Wszyscy wokół mnie jechali już na pełnych obrotach, ale nagle na środku toru Magnussen prawie się zatrzymał. Latifi go ominął, ale ja nie miałem czasu na reakcję. Na szczęście nikt nie odniósł obrażeń, ale to był bardzo niebezpieczny wypadek. Przy tak długiej prostej, to był zawsze problem i musimy się zastanowić, jak uniknąć tej sytuacji w przyszłości.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Oto Ghibli, Quattroporte i Levante Trofeo w programie personalizacji Fuoriserie
Następny wpis
Ferrari 225 Sport Spider by Vignale

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Rozczarowujący wynik dla Ferrari na Mugello