W salonach samochodowych w Polsce powoli zacierają ręce: po okresie wakacyjnym uważanym za okres o znacznym spadku ilości sprzedanych samochodów, w końcu nadszedł wrzesień. Miesiąc, który dla wielu uczniów kojarzy się z przykrym powrotem do szkoły, był dobrym czasem dla włoskiego Fiata.
Hucznie zapowiadana walka o podium w końcu rozgorzała. Fiat z modelem Tipo stanął na jego najwyższym stopniu – w rankingu najchętniej wybieranych samochodów w Polsce. We wrześniu na kompaktowego Fiata zdecydowało się 501 osób. To wystarczyło, by przeskoczyć Skodę z modelem Fabia i produkowaną w Polsce Astrę od Opla. Pierwsze miejsce w wyborze klientów indywidualnych potwierdza, że Włosi w końcu stworzyli produkt, który nie tylko ładnie wygląda, jest dobrze wyposażony, ale także przynosi satysfakcjonujące wyniki sprzedaży. Tego właśnie brakowało. Poprzez mnogość wersji nadwoziowych i wyposażeniowych Fiat w końcu może nawiązać równorzędną walkę z liderami sprzedaży. Wprowadzenie bogatej wersji S-Design to z kolei ukłon w stronę klientów, którzy w zamian za odrobinę wyższą cenę chcą wyróżnić się z tłumu. Słuszność decyzji podejmowanych przez władze włoskiego koncernu najlepiej odzwierciedla niżej zamieszczony ranking sprzedaży. Warto zwrócić uwagę, że drugi w nim Opel sprzedał ponad 60 sztuk Astry mniej.
Poniżej ranking sprzedaży samochodów osobowych przygotowany przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar (ranking sprzedaży dla klientów indywidualnych).
- Fiat Tipo – 501 szt.
- Opel Astra – 439 szt.
- Skoda Fabia – 437 szt.
- Toyota Yaris – 356 szt.
- Skoda Octavia – 277 szt.
- Hyundai Tucson – 247 szt.
- Opel Corsa – 241 szt.
- Dacia Duster – 237 szt.
- Kia Rio – 228 szt.
- Renault Clio – 207 szt.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: FCA
1 Comment
A gdyby w Warszawie było wiecej salonów to i samochodów można by sprzedać więcej…