Jedyna w swoim rodzaju Miura Roadster z 1968 roku, która stanowiła inspirację dla ostatniego w historii Aventadora w wersji Ultimae, trafiła na wystawę w MUDETEC, gdzie będzie można ją oglądać przez cały październik i listopad. Jest to wyjątkowa i rzadka okazja dla zwiedzających muzeum, aby z bliska przyjrzeć się bezcennemu fragmentowi historii motoryzacji.
Miura Roadster zaprezentowana na stoisku Carrozzeria Bertone podczas Salonu Samochodowego w Brukseli w 1968 roku, pozostała jedynym egzemplarzem i jest uważana za jeden z najpiękniejszych samochodów pokazowych, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Już sama kombinacja kolorów robi wrażenie – nadwozie Lamè Sky Blu z białym skórzanym wnętrzem i czerwoną wykładziną.
Miura Roadster nie ma bocznych okien, ani systemu zamykania dachu, co pozwoliło stylistom Bertone zachować wyjątkową czystość linii. Wprowadzono wiele zmian estetycznych w porównaniu z Miurą z zamkniętym dachem – całkowicie przeprojektowano tylną część, pozostawiając silnik w pełni wyeksponowany, a we wnętrzu przełączniki mocowane na dachu przeniesiono w inne miejsce.
Po kolejnym pojawieniu się na Geneva Motor Show w 1968 roku, Roadster został odesłany do Sant’Agata Bolognese na kilka testów drogowych przeprowadzonych przez legendarnego kierowcę testowego Lamborghini Boba Wallace’a. Po powrocie do Carrozzeria Bertone pojazd został sprzedany Międzynarodowemu Stowarzyszeniu Badań nad Ołowiem i Cynkiem (ILZRO), które dokonało gruntownych modyfikacji – m.in. przemalowało go na ciemny oliwkowy kolor z zielonym wnętrzem i nadało mu nazwę ZN 75.
W latach 2007-2008 Roadster przeszedł kompletną renowację, która przywróciła go do oryginalnej konfiguracji z najwyższą dbałością o każdy szczegół. Zaraz po zakończeniu prac Miura Roadster została zaprezentowana na Pebble Beach Concours d’Elegance w sierpniu 2008 roku, gdzie zajęła drugie miejsce w klasie poświęconej modelom Lamborghini.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment