Dobiegł końca sezon promowany hasłem „5 rund, 49 zespołów, ograniczona liczba kompletów opon, niestandardowy BoP i 11 000 euro nagród”. Mowa o 6HR Challenge Esports Series organizowanym w symulatorze Assetto Corsa Competizione przez Racing Club International. Drużyny zmierzyły się na pięciu torach. Inauguracyjna runda rozpoczęła się 5 marca na Kyalami, zaś finałowa – na Paul Ricard w dniu 28 maja. Kierowcy odwiedzili również Imolę, Indianapolis i Barcelonę. W klasyfikacji generalnej zespół ForzaItalia.pl eRacing zajął 38. lokatę z dorobkiem 13 punktów na 47 startujących drużyn.
Kwalifikacje
W sesji kwalifikacyjnej w ostatniej rundzie na Paul Ricard wziął udział Paweł Jarzębowski, który z czasem 1:54.092 zajął 32. lokatę.
Wyścig
Aura na wirtualnym torze Paul Ricard nie dopisywała – o ile podczas kwalifikacji było sucho, o tyle już od okrążenia formującego nawierzchnia toru była pokryta wodą. Ostatecznie po 6 godzinach rywalizacji drużynie ForzaItalia.pl eRacing w samochodzie z nr 500 udało się awansować na P23.
Przebieg rywalizacji na torze Paul Ricard ilustruje poniższy wykres:
Statystyki
Paweł Jarzębowski spędził za kierownicą około 3 godziny i 12 minut w porównaniu do około 2 godzin i 50 minut Przemysława Ostroucha. Najlepszy czas pojedynczego kółka za kierownicą Aston Martina z nr 500 wykręcił Paweł – 1:55.132, który był najszybszy w trzecim sektorze. W dwóch pozostałych rekordy ustanowił Przemek. Ostatecznie w czasie około 6 godzin i 2 minut pojazd ekipy ForzaItalia.pl eRacing pokonał 177 okrążenia, czyli dystans 1021 km ze średnią prędkością 169,22 km/h.
Wypowiedzi kierowców
Przemysław Ostrouch:
Ostatnia runda na torze Paul Ricard zakończyła się dla nas najlepszym wynikiem w całym sezonie i pozycją P23. Zmienne warunki pogodowe zadziałały na naszą korzyść – nie było potrzeby robienia double stintów. Równe tempo moje jak i Pawla (mimo że nie najlepsze), oraz unikanie kolizji, pozwoliło dowieźć dobry wynik. Niestety nie udało się uniknąć kary DT za limity toru, gdzie praktycznie 3 warningi otrzymaliśmy w wyniku błędu algorytmu gry (tracąc po 7-8 sekund przez wyjazd poza limity toru, gra uznawala, że uzyskiwalismy z tego tytułu korzyść). Finalnie z wyniku końcowego jesteśmy zadowoleni.
Kontrowersje może wzbudzać fakt, że po wprowadzeniu patcha 1.9 wraz z DLC z nowymi samochodami (Ferrari 296 GT3, Lamborghini Huracan GT3 EVO2 i Porsche 992 GT3 R), co miało miejsce 19 kwietnia 2023 roku, organizatorzy w postaci Racing Club International przestali stosować niestandardowy balans samochodów.
Sam sezon był wyjątkowo wymagający ze względu na bardzo szybką stawkę. Ekipa ForzaItalia.pl eRacing punktowała w każdym wyścigu, w którym udało się dojechać do mety. Na Imoli błąd gry zaprzepaścił szansę na dalszą rywalizację – przy próbie zmiany kierowców, obie osoby utraciły kontrole nad autem, co spowodowało stratę około 5-6 minuty i spadek na ostatnie miejsce ze stratą ponad 2 okrążeń do poprzedzającego auta. Paweł i Przemek zdecydowali się wycofać.
Klasyfikacja generalna
Podsumowanie poprzednich rund
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Zrzut ekranu z Assetto Corsy (Jarzomb)
No Comment