fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

6HR Challenge Esports Series zakończony wyścigiem na Paul Ricard

6HR Challenge Esports Series zakończony wyścigiem na Paul Ricard

Dobiegł końca sezon promowany hasłem „5 rund, 49 zespołów, ograniczona liczba kompletów opon, niestandardowy BoP i 11 000 euro nagród”. Mowa o 6HR Challenge Esports Series organizowanym w symulatorze Assetto Corsa Competizione przez Racing Club International. Drużyny zmierzyły się na pięciu torach. Inauguracyjna runda rozpoczęła się 5 marca na Kyalami, zaś finałowa – na Paul Ricard w dniu 28 maja. Kierowcy odwiedzili również Imolę, Indianapolis i Barcelonę. W klasyfikacji generalnej zespół ForzaItalia.pl eRacing zajął 38. lokatę z dorobkiem 13 punktów na 47 startujących drużyn.

Kwalifikacje

W sesji kwalifikacyjnej w ostatniej rundzie na Paul Ricard wziął udział Paweł Jarzębowski, który z czasem 1:54.092 zajął 32. lokatę. 

Wyścig

Aura na wirtualnym torze Paul Ricard nie dopisywała – o ile podczas kwalifikacji było sucho, o tyle już od okrążenia formującego nawierzchnia toru była pokryta wodą. Ostatecznie po 6 godzinach rywalizacji drużynie ForzaItalia.pl eRacing w samochodzie z nr 500 udało się awansować na P23. 

Przebieg rywalizacji na torze Paul Ricard ilustruje poniższy wykres:

Statystyki

Paweł Jarzębowski spędził za kierownicą około 3 godziny i 12 minut w porównaniu do około 2 godzin i 50 minut Przemysława Ostroucha. Najlepszy czas pojedynczego kółka za kierownicą Aston Martina z nr 500 wykręcił Paweł – 1:55.132, który był najszybszy w trzecim sektorze. W dwóch pozostałych rekordy ustanowił Przemek. Ostatecznie w czasie około 6 godzin i 2 minut pojazd ekipy ForzaItalia.pl eRacing pokonał 177 okrążenia, czyli dystans 1021 km ze średnią prędkością 169,22 km/h.

Wypowiedzi kierowców

Przemysław Ostrouch:

Ostatnia runda na torze Paul Ricard zakończyła się dla nas najlepszym wynikiem w całym sezonie i pozycją P23. Zmienne warunki pogodowe zadziałały na naszą korzyść – nie było potrzeby robienia double stintów. Równe tempo moje jak i Pawla (mimo że nie najlepsze), oraz unikanie kolizji, pozwoliło dowieźć dobry wynik. Niestety nie udało się uniknąć kary DT za limity toru, gdzie praktycznie 3 warningi otrzymaliśmy w wyniku błędu algorytmu gry (tracąc po 7-8 sekund przez wyjazd poza limity toru, gra uznawala, że uzyskiwalismy z tego tytułu korzyść). Finalnie z wyniku końcowego jesteśmy zadowoleni.

Kontrowersje może wzbudzać fakt, że po wprowadzeniu patcha 1.9 wraz z DLC z nowymi samochodami (Ferrari 296 GT3, Lamborghini Huracan GT3 EVO2 i Porsche 992 GT3 R), co miało miejsce 19 kwietnia 2023 roku, organizatorzy w postaci Racing Club International przestali stosować niestandardowy balans samochodów. 

Sam sezon był wyjątkowo wymagający ze względu na bardzo szybką stawkę. Ekipa ForzaItalia.pl eRacing punktowała w każdym wyścigu, w którym udało się dojechać do mety. Na Imoli błąd gry zaprzepaścił szansę na dalszą rywalizację – przy próbie zmiany kierowców, obie osoby utraciły kontrole nad autem, co spowodowało stratę około 5-6 minuty i spadek na ostatnie miejsce ze stratą ponad 2 okrążeń do poprzedzającego auta. Paweł i Przemek zdecydowali się wycofać.

Klasyfikacja generalna

Podsumowanie poprzednich rund

  1. Kyalami
  2. Imola
  3. Indianapolis
  4. Barcelona

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Zrzut ekranu z Assetto Corsy (Jarzomb)

Previous post
Huracan GT3 EVO2 zwyciężył wyścig otwarcia DTM na torze Oschersleben
Next post
Pagani na razie nie planuje elektrycznego supersamochodu – byłby zbyt ciężki

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

6HR Challenge Esports Series zakończony wyścigiem na Paul Ricard