fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Fiat Tipo – opinie, dane techniczne i ceny

Fiat Tipo – opinie, dane techniczne i ceny

Fiat Tipo to budżetowy, kompaktowy samochód dostępny w trzech wariantach nadwoziowych – sedan, kombi i hatchback. Zadebiutował pod koniec grudnia 2015 roku. W Polsce z miejsca stał się najpopularniejszym modelem w gamie włoskiego producenta. Na naszym rynku w ofercie znajdziemy 3 silniki – benzynowy 1.4 95 oraz wysokoprężne 1.3 95 KM i 1.6 120 KM. Przebierać można w poziomach wyposażenia – Tipo, Pop, Street, Easy, Mirror, Lounge, S-Design i Sport.

W całym 2018 roku spółka FCA Poland sprzedała 12 912 nowych samochodów marki Fiat, spośród których aż 62% (8058 sztuk) stanowiło właśnie Tipo. Fenomen tego modelu tkwi przede wszystkim w korzystnej relacji jakości do ceny – za relatywnie niewielkie pieniądze dostaniemy nowoczesne, nieźle wyposażone auto o atrakcyjnej sylwetce, oferujące obszerną kabinę, duży bagażnik oraz niezły komfort. 

Fiat Tipo – opinie

Tipo korzysta z niezależnej kolumny MacPhersona z przodu oraz belki skrętnej z tyłu. I jak twierdzą recenzenci, mimo na pozór mało zaawansowanych rozwiązań technologicznych, sprężyste zawieszenie samochodu skutecznie rozprawia się z nierównościami, dobrze filtrując niedoskonałości nawierzchni. Do tego nieźle trzyma pojazd w ryzach nie pozwalając na mocne przechyły, dzięki czemu Tipo prowadzi się neutralnie. Zaś układ kierowniczy nawet w środkowym położeniu jest dość bezpośredni i szybko reaguje na polecenia, a jedyne co mogą mu zarzucić bardziej wymagający klienci, to brak precyzji. 

Fiat Tipo
Ceny Fiata Tipo na polskim rynku rozpoczynają się od pułapu 44 900 zł w promocji za wariant sedan 1.4 95 KM z bazowym wyposażeniem o nazwie Tipo.

Fiat Tipo – dane techniczne i silniki

W gamie silnikowej znajdziemy trzy jednostki. Jedyna benzynowa ma 1.4 litra pojemności. Inżynierowie wykrzesali z niej 95 KM i 127 Nm maksymalnego momentu obrotowego, przekazywanego na przednie koła przy współpracy z 6-biegową skrzynią ręczną. Auto z tym silnikiem i nadwoziem sedan jest w stanie rozpędzić się od 0 do 100 km/h w 11,5 sekundy oraz osiągnąć prędkość maksymalną rzędu 185 km/h. Według standardów NEDC, zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 6,3 l/100 km, zaś w mieście 5,4, a poza miastem – 7,8. Pojazd legitymuje się masą własną 1150 kilogramów na sucho (1225 kg w przypadku auta „gotowego do jazdy”), a jego wymiary zewnętrzne wynoszą: 4532 mm długości, 1792 mm szerokości, 1497 mm wysokości przy rozstawie osi 2636 mm. Średnica zawracania według danych producenta to 10,9 metra. 

Do wyboru są dwie jednostki wysokoprężne. Słabsza to MultiJet o pojemności 1.3 litra i mocy 95 KM oraz momencie obrotowym 200 Nm, współpracująca z 5-biegową skrzynią ręczną. W odmianie sedan auto od 0 do 100 km/h potrzebuje 11,7 s i potrafi rozpędzić się do prędkości maksymalnej 180 km/h. Do tego odwdzięcza się niskim apetytem na paliwo – 4,1 l/100 km w cyklu mieszanym (NEDC), 5,3 l w mieście i 3,5 poza nim. 

Na przysłowiowym szczycie łańcucha pokarmowego znajduje się 1,6-litrowy MultiJet o mocy 120 KM i 320 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Sprint od 0 do 100 km/h trwa 9,7 sekundy, a prędkość maksymalna sięga niemal 200 km/h, a dokładniej – 199 km/h według danych katalogowych. Podobnie, jak w przypadku wariantu 1.3, zapotrzebowanie na paliwo jest relatywnie niewielkie i według NEDC wynosi 4,4 l/100 km w cyklu mieszanym, 3,8 l poza miastem i 5,4 l w mieście. 

Zbiornik paliwa dla wszystkich wariantów pozostaje jednakowy i ma pojemność 45 litrów. 

Fiat Tipo – leasing i ceny

Według cennika na oficjalnej stronie producenta, wszystkie warianty wyposażeniowe zostały przecenione. I tak oto za Tipo w wersji Tipo zapłacimy od 44 900 zł, za Street od 47 400 zł, za Pop od 49 00 zł, za Easy od 54 900 zł, za Mirror od 58 400 zł, a za Lounge – od 59 900 zł. Podane ceny dotyczą auta napędzanego bazowym silnikiem benzynowym. W przypadku turbodiesla 1.3 przyjdzie nam dopłacić 13 000 zł i kolejne 6000 zł za mocniejszy silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra.

Jak obiecuje producent, oferta LEASIGN 4Uplus to niewiele formalności i gwarantowany wykup przez wybranych dealerów Fiata. Okres leasingu wynosi od 24 do 60 miesięcy, tj. od 23 do 59 czynszów leasingowych oraz wykup. Wartość rezydualna wynosi 50% dla okresu 24 miesięcy, 5% mniej dla 36 miesięcy i 15% mniej dla 48 miesięcy oraz 30% mniej dla 60 miesięcy. Dodatkowym atutem są atrakcyjne pakiety ubezpieczeń, możliwość rejestracji w wybranych punktach dealerskich, wysoki wykup gwarantowany oraz niski całkowity koszt leasingu. 

Klienci mogą przebierać w 7 różnych tapicerkach, 10 kolorach nadwozia i 5 rodzajach obręczy stalowych lub wykonanych z lekkich stopów. 

Bazowa odmiana Tipo wyposażona jest m.in. w: automatycznie unoszoną klapę bagażnika, centralny zamek, czujnik temperatury zewnętrznej, dwustopniowe elektryczne wspomaganie kierownicy Dualdrive z trybem City, dzieloną tylną kanapę 60/40, elektrycznie sterowane szyby przednie, zestaw do naprawy opon ze sprężarką Fix&Go, gniazdko 12 v na konsoli centralnej, klimatyzację manualną, kolumnę kierownicy z regulacją, lusterka zewnętrzne regulowane mechanicznie, sterowany centralnie zamek, system monitorowania ciśnienia powietrza w oponach, felgi 15-calowe, port USB, radio UConnect, poduszki powietrzne dla kierowcy, pasażera, boczne, kurtynowe, system ABS, ESC, TC, DTC, ERM, Hill Hold Control.

Najbogatsza wersja Lounge oferuje ponadto system multimedialny UConnect z 7-calowym dotykowym wyświetlaczem, systemem Bluetooth i funkcją Android Auto oraz CarPlay, trzy tylne zagłówki, światła z funkcją doświetlania zakrętów, felgi ze stopów lekkich w rozmiarze 16 cali, automatycznie unoszoną klapę bagażnika, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, kierownicę i gałkę zmiany pokryte skórą, jednostrefową klimatyzację automatyczną, kolumnę kierownicy z regulacją, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, podłokietnik przedni oraz tempomat. Dodatkowo wyróżnikiem zewnętrznym są chromowane klamki, chromowana listwa na osłonie chłodnicy i lusterka lakierowane w kolorze nadwozia. 

Fiat Tipo – rodzaje nadwozia

Bazowym wariantem jest Tipo sedan z bagażnikiem o pojemności 520 litrów i maksymalnej ładowności 500 kilogramów. Wersja hatchback oferuje bagażnik 440 litrów, a kombi – 550 litrów. 

Więcej informacji o Tipo znajdziecie na oficjalnej stronie Fiata.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Oto drugi oficjalny trailer filmu „Ford vs Ferrari”
Next post
FCA odpowiedziało na Brexit oferując stałą cenę dla Brytyjczyków

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Fiat Tipo – opinie, dane techniczne i ceny