fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Abarth Qubo!

Abarth Qubo!

Abarth QuboNa ten model czekało wielu miłośników marki! Dołącza on do modeli Abarth 500, Abarth 500C i Abarth Punto Evo, które z sukcesami zapisały się w nowożytnej historii marki. Najlepszym potwierdzeniem tego, że rozpoczęta droga jest słuszna, są liczby, które "mówią" o marce będącej w ciągłym rozwoju: od 2008 do dzisiaj zostało sprzedanych prawie 25.000 samochodów.
Abarth zmierza do wzmocnienia swej obecności w sercach dojrzalszych pasjonatów, poszukujących optymalnego kompromisu między rasowymi osiągami, a walorami praktycznymi samochodu. Tak zrodziła się idea stworzenia pojazdu wyjątkowego: o największej przestrzeni bagażowej wśród aut sportowych lub, patrząc z innej perspektywy, o najlepszych osiągów wśród aut wielofunkcyjnych. 2500 litrów przestrzeni bagażowej wg normy VDA otrzymuje tu do dyspozycji wyjątkowo prężne 135 KM pochodzące z silnika 1.4 Multiair Turbo. Oznacza to rekordowe 18,5 l przypadające na 1 KM!!
Ze zwycięskiego połączenia technologii FPT (Fiat Powertrain Technologies) z opracowaniami techników Abartha zrodził się nowy turbodoładowany silnik Multiair 1.4 o mocy 135 KM. Nowemu Qubo zapewnia osiągi na poziomie 9,9 sekundy 0-100 km/godz. i prędkość maksymalną 193 km/godz.
Nowe Qubo będzie wyposażone także w system TTC znany z innych modeli Abartha. Urządzenie to poprawia przeniesienie momentu napędowego z silnika na koła, a w szczególności zapewnia doskonałe zachowanie się samochodu na zakrętach, czyniąc go bezpieczniejszym i zrywniejszym w sportowej jeździe.
Układ hamulcowy Abarth Qubo jest mocny i skuteczny. Wszystkie koła posiadają hamulce tarczowe, a dodatkowo hamulce przednie są wentylowane i posiadają stały zacisk Brembo z podwójnym tłoczkiem. Zawieszenie pochodzi od sprawdzonego schematu Abarth: przednie to niezależne zawieszenie typu McPherson, zaś zawieszenie tylne – pół-niezależna belka skrętna. W stosunku do powszechnych układów zawieszenia, w wyniku nowych opracowań Abartha, drążek stabilizujący jest mocniejszy, a sprężyny przednie są sztywniejsze o 20%.
Qubo zachowuje duszę Abartha dzięki interwencji ukierunkowanej na poprawienie osiągów, ze zwróceniem uwagi na aspekty aerodynamiki. W stosunku do wersji Qubo sprzedawanej pod marką Fiat, zderzak przedni został poszerzony, obejmując także szersze nadkola, oraz krawędzie zderzaka wyprofilowane tak aby ukierunkować strumień powietrza, celem poprawienia przepływu aerodynamicznego samochodu. Rozwiązanie to wzorowane jest na rajdowym modelu Abarth S2000.
Tył posiada całkowicie przeprojektowany zderzak z wydatnym i dobrze wyeksponowanym dyfuzorem, który w optymalny sposób ukierunkowuje przepływ powietrza. Końcówki wydechu są podwójne i zapewniają odpowiednie doznania akustyczne – to oczywisty wkład do historii Abarth słynącej m.in. z produkcji sportowych układów wydechowych. Spojler tylny został opracowany specjalnie z myślą o Qubo, dzięki czemu jego wydłużony i zwężony kształt poprawia osiągi w zakresie oporów powietrza czyniąc auto jeszcze bardziej stabilnym przy wysokich prędkościach.
Także wnętrze zostało całkowicie odmienione. Nie brakuje w nim elementów przejętych prosto ze świata aut sportowych: mocno wyprofilowanej kierownicy z logo Abarth, pokrytego skórą drążka dźwigni zmiany biegów czy aluminiowych nakładek na pedały. Specjalnie wykonany dla Qubo zestaw instrumentów posiada większe tarcze prędkościomierza i obrotomierza, z nową grafiką o sportowej inspiracji.
Czekamy z niecierpliwością na pierwsze egzemplarze testowe!

AKTUALIZACJA:

Niestety wizualizacja Qubo Abarth to tylko żart z okazji 1 kwietnia. Smiley Dziękujemy kolegom z ekipy exoticcars.pl za udostępnienie materiału i wspólną akcję!

Previous post
Miesięcznik ForzaItalia.pl
Next post
Jest kolejna okazja do świętowania!

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Abarth Qubo!