fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta

Na najbliższym Salonie Samochodowym w Genewie zaprezentowana zostanie długo oczekiwana, nowa Alfa Romeo Giulietta. Długo oczekiwana, bowiem premiera następcy produkowanej od 2001 roku Alfy Romeo 147 była kilkukrotnie odsuwana w czasie.

Emocje podsycane były kolejnymi zdjęciami szpiegowskimi prototypów, wizualizacjami, przeciekami prasowymi odnośnie rozwiązań technicznych. Poznaliśmy, jak nam się wówczas wydawało, również nazwę modelu – Milano. W ostatnich dniach jednak, wraz z oficjalnymi zdjęciami nowego samochodu, okazało się, że nazwa będzie zupełnie inna. Po raz trzeci w historii Alfa Romeo sięgnęła po nazwę Giulietta.

Pierwsza Giulietta, produkowana w latach 1954-1965 była wielkim sukcesem firmy. Ten niewielki, sympatyczny sedan oferował kierowcy to, co do dziś stanowi kwintesencję stylu Alfa Romeo – ogromną radość z jazdy, doskonałe zachowanie na krętych drogach i ognisty temperament. Specjalne wersje Giulietty takie jak Spider, Sprint, Sprint Speciale, czy Sprint Zagato stanowią współcześnie jedne z najbardziej poszukiwanych klasyków.

Nuova Giulietta (116) z lat 1978-85 jest dziś nieco zapomniana. A szkoda, bo ten kanciasty sedan o klinowatym, agresywnym kształcie, z nowoczesnymi, mocnymi silnikami, układem napędowym typu “transaxle” godnie nawiązywał do swojej dawnej imienniczki, dając prawdziwie sportowe emocje również w czasie codziennej eksploatacji.

Licząc nie tylko na to, że Giulietta XXI wieku nie utraci nic z charakteru swoich poprzedniczek, ale również stanie się bazą dla równie emocjonujących odmian jak niezapomniany Sprint Zagato, zapraszamy do zapoznania się z prezentacją najnowszego modelu.

Alfa Romeo Giulietta: prezentacja przedpremierowa.
Nowa konstrukcja Giulietty została opracowana tak, aby spełnić oczekiwania najbardziej wymagających Klientów pod względem przyczepności do drogi, zwrotności i bezpieczeństwa. Jej niesamowite osiągi oraz wysoki komfort są wynikiem udoskonalonych rozwiązań technicznych zastosowanych w zawieszeniu, układzie kierowniczym najnowszej generacji, sztywnej, aczkolwiek lekkiej struktury, wykonanej z aluminium i stali o dużej wytrzymałości oraz najnowszych technologii produkcyjnych.

Alfa DNA, system, który dostosowuje reakcję samochodu do różnych stylów jazdy i warunków drogowych, potrafi dopasować nową Alfa Romeo do potrzeb każdego kierowcy, zwiększając przyjemność prowadzenia i wygodę.
Nową konstrukcję Alfy Giulietta zaprojektowano w ten sposób, aby zintegrować i udoskonalić wszystkie systemy, znajdujące się w wyposażeniu tego samochodu. Dostępne są trzy tryby (Dynamic, Normal i All Weather), które wybiera się przy użyciu przełącznika Alfa DNA. Urządzenie to, poza precyzyjnym systemem stabilizacji toru jazdy (VDC), będącym częścią standardowego wyposażenia całej gamy nowego modelu, ma wpływ na parametry działania silnika, układu kierowniczego oraz elektronicznej blokady dyferencjału Q2.

Włoski styl, sportowy wygląd i komfort.
Łącząc w sobie sportowy wygląd i elegancję, Alfa Giulietta powstała w zgodzie z nowym kierunkiem wyznaczonym przez Alfa Romeo, a dotyczącym stylu i technologii – założenia, które rozpoczęło się wraz z super-sportowym modelem 8C Competizione i które przypomina wspaniałą przeszłość marki, przenosząc w przyszłość jej tradycyjne wartości dotyczące technologii i pasji.

Przednia część samochodu ma charakterystyczny dla Alfa Romeo kształt w formie zbliżonej do trójkąta, na którym centralnie znajduje się najnowsza wersja klasycznej tarczy Alfa Romeo, wcinającej się w zderzak i zawieszonej między dwoma wlotami powietrza. Tutaj “zaczyna się" cały samochód, łączący w sobie pełny życia charakter z elegancką formą.
Przednie reflektory, wykonane z wykorzystaniem technologii LED, posiadają funkcję świateł do jazdy w dzień (DRL), która zapewnia maksimum bezpieczeństwa.

Niezwykle osobliwa sylwetka Alfa Romeo Giulietta, nadaje temu modelowi lekki i solidny wygląd. Jest to efekt przede wszystkim linii bocznych okien w kształcie coupé, które podkreślają dynamiczny i opływowy kształt samochodu oraz ukrytych tylnych klamek. Przetłoczenia boczne dodają samochodowi smukłości, zaś krawędzie przetłoczek, które łączą się ze sobą na tylnej części, akcentują “klinowaty" kształt karoserii.

Wyrazisty styl części tylnej potęguje wrażenie masywnego wyglądu samochodu, mocno trzymającego się drogi. Tylne lampy, podobnie jak przednie reflektory, zostały wykonane z wykorzystaniem technologii LED i oprócz znakomitego wyglądu, w lepszy sposób spełniają swoje funkcje.

Wnętrze prezentuje się lekko i gustownie: deska rozdzielcza z akcentami aluminiowych elementów oraz przełącznikami, które wyraźnie przypominają te z 8C Competizione. Ogromna uwaga zwrócona na szczegóły oraz wysoka jakość zastosowanych materiałów są wyrazem włoskiego stylu na najwyższym poziomie zaawansowania.

Na koniec, wymiary nowej Alfy nadają jej dynamiczny i kompaktowy kształt, który zapewnia niezwykle przestronne wnętrze i dużą pojemność bagażnika (350 litrów): długość samochodu to 4,35 m, wysokość 1,46 m, szerokość 1,80 m przy rozstawie osi 2,63 m.

Innowacyjne silniki do jazdy przyjaznej dla środowiska.
Alfa Romeo Giulietta to gwarancja osiągów oraz technologii na najwyższym poziomie, co demonstruje cała gama silników będących dziełami sztuki w świecie techniki, a także gwarancja ochrony środowiska.
Podczas wprowadzenia na rynek dostępne będą cztery wersje silnika, wszystkie zgodne z normą Euro 5 i standardowo wyposażone w system “Start&Stop" w celu zredukowania spalania i emisji: 2 silniki benzynowe (1,4TB – 120 KM i 1,4TB Multiair – 170 KM) oraz 2 silniki diesla (1,6 JTDM – 105 KM i 2,0 JTDM – 170 KM, obydwa należą do drugiej generacji silników JTDM). Ponadto linię uzupełnia mocny silnik 1750 TBI – 235 KM w ekskluzywnej wersji Quadrifoglio Verde.

Bezpieczeństwo i zachowanie dynamiczne na najwyższym poziomie w tym segmencie.
Alfa Romeo Giulietta została zaprojektowana w sposób, aby uzyskać najwyższe noty w testach Euro NCAP w celu zapewnienia kierowcy i pasażerom całkowitej ochrony i bezpieczeństwa. Ponadto układy zawieszenia, kierowniczy i hamulcowy zostały tak zaprojektowane, aby nawet podczas niezmiernie trudnych manewrów idealnie ze sobą współgrały.

Na koniec, w standardowym wyposażeniu Alfa Romeo Giulietta znajdują się najbardziej wyszukane urządzenia elektroniczne, umożliwiające dynamiczną kontrolę: VDC (Vehicle Dynamic Control), DST (Dynamic Steering Torque), elektroniczna blokada dyferencjału Q2 i selektor Alfa DNA. Wszystkie te systemy gwarantują bezpieczeństwo i dynamikę jazdy oraz osiągi zgodne z najlepszą tradycją Alfa Romeo.

Previous post
Abarth Race Day
Next post
Alfaholicy śladami Elmotu - relacja

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Alfa Romeo Giulietta