W maju 2025 r. liczba rejestracji nowych samochodów marki Alfa Romeo w Polsce wzrosła aż o 97% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego i wyniosła 185 sztuk. Od początku roku zarejestrowano już 891 aut, co oznacza wzrost o 49% względem 2024 roku. To wynik imponujący nie tylko w kontekście samej marki, ale również na tle całego rynku, który urósł zaledwie o 4%.
Za sukcesem Alfy Romeo stoi głównie sprzedaż trzech modeli: Juniora produkowanego w Tychach, Stelvio oraz Giulii. Junior znalazł 61 nabywców w maju, a od stycznia – 336. Stelvio zanotowało 60 rejestracji w maju (wzrost o 62%) i 250 od początku roku (+29%). Z kolei Giulia w maju uzyskała wynik 38 sztuk (+41%), co przełożyło się na 192 rejestracje na przestrzeni pięciu miesięcy.
Alfa Romeo notuje wzrosty nie tylko w Polsce – globalna sprzedaż w pierwszym kwartale 2025 r. wzrosła o 29%. Jak wskazuje producent, sukces to efekt rozszerzenia gamy modelowej, w której zachowano sportowy charakter marki, nowoczesne technologie i rozpoznawalny styl. Firma podkreśla, że w dużej mierze do wzrostu przyczyniły się atrakcyjne warunki finansowania:
Dzięki ofercie finansowania Stellantis Financial Services klient instytucjonalny może nabyć Alfę Romeo Junior Elettrica w abonamencie już od 590 zł netto miesięcznie lub Junior Ibrida od 750 zł netto miesięcznie.
Model Junior, szczególnie w wersji Q4 z napędem na wszystkie koła, został zaprojektowany z myślą o młodszej grupie odbiorców. Jest to auto kompaktowe, sportowe, oferujące szeroką gamę wersji, jakiej nie ma żaden inny model w tym segmencie. Jak podkreśla Alfa Romeo, Junior zdołał uczynić markę bardziej dostępną, bez kompromisów w zakresie technologii i wrażeń z jazdy.
Jednak na szczycie oferty nadal pozostają klasyczne modele Stelvio i Giulia. Oba auta dostępne są w abonamencie – Stelvio od 1790 zł netto, a Giulia od 1660 zł netto miesięcznie. W marcu gama Alfy Romeo została rozszerzona o nową linię wyposażenia – wersję Intense. Producent opisuje ją jako odpowiedź na potrzeby kierowców ceniących wyrafinowany styl:
Stworzona w hołdzie marce i inspirowana jej prestiżowym, 115-letnim dziedzictwem ma na celu zintensyfikowanie doznań z jazdy poprzez wrażenia wizualne uzyskane dzięki złotym elementom stylistycznym i szlachetnym materiałom zastosowanym we wnętrzach modeli samochodów w wersjach Intense.
Dodatkowym magnesem dla klientów ma być oferta specjalna. Decydując się na zakup dowolnego modelu Alfy Romeo, klienci otrzymują pakiet OC/AC za 1 zł netto na rok, a później za 1% wartości auta. W pakiecie znajduje się również dodatkowa ochrona pogwarancyjna na trzeci rok, z limitem przebiegu do 90 000 km.
Marka nie zwalnia tempa i jak informuje, pozostaje blisko klienta dzięki rozwiniętej sieci dystrybucji oraz dostępności samochodów demonstracyjnych, które pozwalają poczuć unikalny charakter włoskiej motoryzacji.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment