fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Dwudrzwiowe elektryczne Lamborghini 2028 2+2 ma mieć zwiększony prześwit

Dwudrzwiowe elektryczne Lamborghini 2028 2+2 ma mieć zwiększony prześwit

W maju 2021 roku Lamborghini zobowiązało się do elektryfikacji wszystkich trzech modeli do 2024 roku i wprowadzenia na rynek pojazdu w pełni elektrycznego w drugiej połowie dekady. Od tego czasu dowiedzieliśmy się, że następca Aventadora zostanie zaprezentowany w marcu 2023 roku z hybrydowym V12 typu plug-in, podczas gdy następca Huracana w 2024 roku będzie korzystał z twin-turbo V8 PHEV. Zakamuflowany Urus plug-in był niedawno testowany, co oznacza, że już wkrótce może pojawić się na rynku.

Brytyjski magazyn Auto Express przeprowadził rozmowę z dyrektorem generalnym Lamborghini – Stephanem Winkelmannem – na temat całkowicie elektrycznego modelu. Ma on powstać w 2028 roku jako czwarty członek gamy firmy z Sant’Agata Bolognese, a nie jako zastępstwo dla istniejącego już modelu. Szef firmy opisał go jako „znacznie bardziej użyteczny na co dzień” dzięki „większemu prześwitowi”. Sprecyzował, że będzie to dwudrzwiowy i czteromiejscowy pojazd.

58-letni niemiecki dyrektor zasugerował, że Lamborghini wykorzysta fakt przynależności do Grupy Volkswagena, aby przyspieszyć rozwój i obniżyć koszty. Będzie to możliwe dzięki uprzejmości „synergii Grupy Volkswagen”. Winkelmann odniósł się do Urusa, korzystającego z tej samej platformy MLB Evo, co m.in.: Bentley Bentayga, Audi Q7/Q8, Porsche Cayenne i VW Touareg.

Może to oznaczać, że Lamborghini EV będzie korzystać z obecnie rozwijanej przez Volkswagena architektury Scalable Systems Platform. Główny dyrektor techniczny Lamborghini – Rouven Mohr – powiedział w rozmowie Auto Expressowi, że w jego ocenie napęd elektryczny ma sens dla marki z Sant’Agata Bolognese:

Niektóre z naszych podstawowych filarów z punktu widzenia technologii doskonale pasują do świata elektrycznego. Jeśli mówimy o integracji funkcji włókna węglowego, integracji baterii jako części strukturalnej – jest to coś, co pozwala na znacznie więcej stopni swobody z perspektywy projektowania w sensie aerodynamiki.

Rouven Mohr powiedział, że inżynierowie Lamborghini znaleźli sposób na zniwelowanie dodatkowej masy EV i jest pewien, że właściciele nie będą narzekać na to, że samochód jest zbyt ciężki.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Alfa Romeo na szczycie marek premium w badaniu satysfakcji klientów. Włosi wyprzedzili Porsche
Next post
Sainz P3, Leclerc P4, Valtteri P9 w GP Brazylii

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Dwudrzwiowe elektryczne Lamborghini 2028 2+2 ma mieć zwiększony prześwit