Jedyny w swoim rodzaju Epitome łączy podwójnie turbodoładowane 6-litrowe V12 z siedmiobiegową manualną przekładnią.
Pagani zaprezentowało jedyny w swoim rodzaju model Huayra Epitome przed jego debiutem na Festiwalu Prędkości w Goodwood. Pojazd ma siedmiobiegową manualną skrzynię biegów Xtrac. Pagani twierdzi, że jest on wyposażony w najnowsze sprzęgło trójtarczowe zapewniające lepsze przenoszenie momentu obrotowego, z elektronicznie zarządzanym mechanizmem różnicowym i wyścigowym systemem przegubów, zapewniającym lepszą reakcję silnika.
Przekładnia jest połączona z 6-litrowym silnikiem V12 z podwójnym turbodoładowaniem, który wytwarza 864 KM i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik pochodzący z Mercedesa-AMG umożliwia Pagani rozpędzenie się do elektronicznie ograniczonej prędkości 350 km/h. Inżynierowie dopracowali także aktywne zawieszenie i obiecują, że auto jest sztywniejsze. W ustawieniu komfortowym pojazd ma oferować przyzwoity poziom wybierania nierówności.
Podczas, gdy niebieskie nadwozie z włókna węglowego niewątpliwie przyciągnie uwagę, Epitome zawiera szereg unikalnych akcentów. W szczególności jest to nowy przedni zderzak ze zintegrowanym splitterem, który pomaga zwiększyć siłę docisku. Towarzyszą mu większe wloty, nowe kanały wewnętrzne i ekskluzywne oświetlenie. Z tyłu znajdziemy imponujących rozmiarów dyfuzor, spojler, a także sześć końcówek tytanowego układu wydechowego.
Całość dopełnia wnętrze pokryte włóknem węglowym i kute aluminiowe felgi, których design inspirowany jest coupe Imolą, należącą do tego samego klienta. Są one owinięte oponami Pirelli P Zero Trofeo R.
Huayra Epitome jest wynikiem miesięcy pracy. Wszystko to było możliwe dzięki działowi Grandi Complicazioni firmy Pagani, który pracował ramię w ramię z klientem. Podobno początkowa faza koncepcyjna trwała dziewięć miesięcy, a następne dziesięć zajęło projektowanie i rozwój.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment