fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

FCA Heritage wzięło udział w Passione Alfa Romeo w Szwajcarii

FCA Heritage wzięło udział w Passione Alfa Romeo w Szwajcarii

FCA Heritage świętowało międzynarodowe wydarzenie poświęcone włoskiej marce z Turynu – Passione Alfa Romeo. To największa tego rodzaju impreza w Szwajcarii. Odbyła się w sobotę, 22. września w Betzholz Road Safety Centre w Hinwil, niedaleko Zurychu.

Jak podkreślają organizatorzy, w zlocie chodziło głównie o adrenalinę, historię i dobrą zabawę. Fani mieli niepowtarzalną okazję zasiąść za kierownicą nowej gamy modelowej Alfy Romeo w najlepszym wydaniu, czyli Giulii NRING, Stelvio NRING, 4C Competizione i 4C Spider Italia. Przygotowano również wystawę zespołu Alfa Romeo Sauber F1 Team, na której główną atrakcją był bolid C37.

Obok najnowszych modeli pojawiły się klasyki, które mimo upływu lat wciąż pozostają obiektami fascynacji fanów marki. FCA Heritage przywiozło ze sobą do Szwajcarii 6 bezcennych aut wybranych z Muzeum Alfa Romeo w Arese – 6C 1750 GS, GP Tipo B P3, GP Tipo 159 Alfetta, 1900 Super Sprint, 1750 GT Am oraz 33 TT 12 – opowiadających niemal półwieczną historię sportów motorowych Alfy Romeo.

Wszystkie klasyki FCA Heritage, nawet jak na dzisiejsze standardy, mogą pochwalić się niezłymi parametrami, szczególnie po uwzględnieniu stosunku mocy do masy. Bezkompromisowa Alfa Romeo GP Tipo 159 z 1951 roku napędzana jest 1,5-litrowym silnikiem 8-cylindrowym DOHC o mocy 425 KM, osiąganych przy 9300 obr./min. Bolid w tzw. Nadwoziu Gran Premio waży zaledwie 620 kg i potrafi rozpędzić się do zawrotnych 290 km/h. Jak dotąd to najbardziej utytułowany model Alfy Romeo spośród wszystkich, jakie brały udział w rywalizacji „królowej motorsportu”, czyli Formule 1.

Jeszcze bardziej na papierze imponuje Alfa Romeo 33 TT 12. Nie dość, że jej 3-litrowy, 12-cylindrowy silnik typu boxer generuje 500 KM przy 11 500 obr./min, to jeszcze ten bolid legitymuje się masą własną 670 kg i jest w stanie pojechać z prędkością ponad 330 km/h. W latach 1973-1975 wyprodukowano zaledwie 6 sztuk, które wygrały w 7 z 8 światowych serii wyścigowych.

Nie zabrakło także słynnych P3 (Tipo B) z 1932 roku i wyprodukowanego 2 lata wcześniej 6C 1750 Gran Sport, a także nieco mniej rozpoznawalnej Giulii 1750 GT Am z 1970 roku. Gamę FCA Heritage uzupełnił 1900 Super Sprint z 1956 w nadwoziu Touring Superleggera.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Poprzedni wpis
Ferrari 612 Scaglietti Erica Claptona na sprzedaż
Następny wpis
Oto Ferrari Monza SP1 i SP2

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

FCA Heritage wzięło udział w Passione Alfa Romeo w Szwajcarii