fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Ferrari 250 GT Cabriolet z 1958 trafi na aukcję RM Sotheby’s w Arizonie

Ferrari 250 GT Cabriolet z 1958 trafi na aukcję RM Sotheby’s w Arizonie

Ferrari 250 GT Cabriolet Series I by Pinin Farina z 1958 roku o numerze podwozia 0913 GT i numerze nadwozia 15803 trafi na aukcję RM Sotheby’s w Arizonie, która odbędzie się 16-17 stycznia 2020 roku. Pojazd jest w doskonałym stanie technicznym i brał wielokrotnie udział w najbardziej prestiżowych konkursach elegancji na świecie. Jego cena może sięgnąć od 6 do 7 mln dolarów!

W marcu 1956 roku konstruktor karoserii Boano zaprezentował otwarty wariant Ferrari opracowany na bazie 250 GT. Rok później Pinin Farina stworzyła trzy eksperymentalne prototypy tego modelu z otwartym dachem. Auto zostało przyjęte bardzo dobrze, w efekcie czego wyprodukowano 37 seryjnych egzemplarzy. To był jeden z ostatnich pojazdów, jaki powstał w niewielkim warsztacie Pinin Fariny. Firma wkrótce przeniosła się do znacznie większej fabryki w Grugliasco. Podczas gdy nadwozie było jednolite dla wszystkich 40 egzemplarzy, wnętrza potrafiły mocno się różnić, co było podyktowane wymogami klientów. 

Pod względem mechanicznym auta dzieliły sporo komponentów z 250 GT Berlinetta „Tour de France”. Samochody te były szybkie i luksusowe, w dodatku oferowały niezapomniane wrażenia z podróży kabrioletem. I współcześnie są również cenione ze względu na te wszystkie atuty i co za tym idzie – bardzo pożądane wśród kolekcjonerów.

Ten konkretny egzemplarz z 1958 roku jest jednym z ciekawszych z całej serii, którą w ostatnich latach wystawiano na publiczną aukcję. Pojazd nr 25 trafił do Pinin Fariny w marcu 1958. Jego nadwozie wykończono metalicznym szarym lakierem Grigio Metallizatto, a wnętrze skórą Nero Vaumol. Jak wynika z badań historyka Marcela Massiniego, Ferrari sprzedano na początku czerwca. Nowym właścicielem był Armando Reggianni z Bergamo. Auto pojawiło się w roli tzw. pacecara podczas Shell Grand Prix na torze Monza. W sierpniu 1962 roku samochód zmienił właścicieli kilkukrotnie, nim zakupiony został przez Maria Di Paolo w 1968. 

Ponownie trafiał na sprzedaż aż do czerwca 1999 roku, kiedy w jego posiadanie wszedł Richard Freshman. W 2002 roku odrestaurowano go. Odtworzono oryginalny blok silnika i wymieniono wiele części na fabryczne podzespoły. Ferrari 250 GT brało udział w wielu zawodach, w tym Quail Rally w 2000, California Mille w 2000, 2003, 2004, a także California Classic w 2002, Colorado Grand w 2003 i 2004. Pojazd zaprezentowano wkrótce na Santa Barbara Concours d’Elegance

Przez blisko 20 lat było utrzymywane z największą starannością i przeszło wiele czynności renowacyjnych. Obecny stan techniczny Ferrari jest niemal nieskazitelny. 

Co ciekawe, podczas aukcji RM Sotheby’s w Monterey, Ferrari 250 GTO z 1962 roku o numerze podwozia 3413 zostało sprzedane za 48,4 mln dolarów. Przedmiot aukcji nr 247 przekroczył kwotę 44 milionów dolarów w zaledwie 12 minut.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
Oto najdroższe auta sprzedane na eBayu w 2019 roku. Wśród nich są 3 Lamborghini
Następny wpis
FCA podczas CES 2020

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Ferrari 250 GT Cabriolet z 1958 trafi na aukcję RM Sotheby’s w Arizonie