fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Fiat na targach w Genewie

Fiat na targach w Genewie

Fiat Genewa 2012

78. Międzynarodowe Targi w Genewie to najlepsza okazja, by zapoznać się z nowościami przygotowanymi przez koncerny samochodowe na najbliższy rok. Hale o łącznej powierzchni 77 500 m2 przygotowano pod kątem licznej grupy wystawców. Pod dachem hali Pelexpo swoje produkty zaprezentowało łącznie 260 firm z 30 różnych krajów. Zupełną nowością była specjalna hala przeznaczona dla samochodów ekologicznych. W pierwszych dniach targi były zamknięte dla tzw. szerokiej publiczności – był to czas przeznaczony dla dziennikarzy.

Fiat przygotował stoisko o ciepłych kolorach. Największą uwagę zwracał postument o barwach czerwono-zielono-żółtych. Na nim przez dłuższy czas stało auto zasłonięte białą płachtą. Dla nas stało się jasne, że pod przykryciem czeka nowy Fiat 500L, którego oficjalna premiera miała się odbyć właśnie w czasie targów.

Włoskie stoisko w tym roku miało dwie niekwestionowane gwiazdy – były to modele Panda i 500L. O ile ten pierwszy jest nam już dobrze znany, to drugi wzbudza bardzo duże zainteresowanie. O znaczeniu nowej odmiany 500-tki, zarówno dla Fiata, jak i dla fabryki w Serbii, może świadczyć wizyta prezydenta Republiki Serbii Borisa Tadicia przy włoskim stoisku. To właśnie serbskiej fabryce zarząd Fiata powierza produkcję nowego modelu, który ma za zadanie uzupełnić ofertę i dotrzeć do nowych klientów. W ten sposób wprowadza też kolejną wersję kultowego już auta, po znanych modelach Abarth i 500C.

Fiat Genewa 2012

Kolejną nowością przygotowaną przez Fiata na targi w Genewie, a związaną z 500-tką, były jej specjalne wersje. Pierwsza, o nazwie America, pojawi się w dwóch wariantach (wyprodukowanych jedynie po 500 sztuk każda): 500 Saloon i 500 Convertible. Obie są ukłonem w stronę kraju, w którym w 2011 roku rozpoczęto sprzedaż tego małego samochodu. Zupełnie inną wersją 500-tki jest wersja Color Therapy. Tworząc ją projektanci inspirowali się latami 60. i 70. we Włoszech, bowiem to wtedy pastelowe kolory rozsławiły model Fiata na całą Europę. Warto dodać, że zarówno 500 America jak i 500 Therapy do salonów trafią na początku czerwca. Kiedy piszemy o 500-tce nie sposób nie wspomnieć o wersji specjalnej, przygotowanej przez znanego projektanta, jakim jest Gucci. Wersja „500 by Gucci”, która począwszy od 2011 roku jest sprzedawana w 40 krajach na świecie (w tym w Chinach), spotkała się z ciepłym przyjęciem. Do tej pory złożono na nią ponad 2700 zamówień.

Fiat Genewa 2012

Miejską Pandę, która niespełna miesiąc temu debiutowała w polskich salonach, wielu z nas już zna. Na targach w Genewie Fiat pokazuje Pandę wzbogaconą o dodatkowe wyposażenie, które do tej pory nie było dostępne. Mowa jest tu m.in o przesuwanej tylnej kanapie. To bardzo przydatna funkcja szczególnie dla osób podróżujących we dwoje – pozwala zwiększyć przestrzeń bagażową kosztem miejsca w drugim rzędzie siedzeń; zaś dla osób podróżujących z tyłu, a potrzebujących więcej przestrzeni na nogi, pozwala na zmniejszenie bagażnika. Rozwiązanie to stosowano już m.in. w modelu Idea. Inną nowością na liście dodatkowego wyposażenie popularnego „Misia” jest zmodernizowany zestaw Blue&Me Tom Tom2 Live. Pozwala on na bezprzewodowe korzystanie z telefonu w czasie jazdy, słuchania ulubionej muzyki z przenośnych urządzeń (dzięki wejściu USB), a także wzbogacony jest o najnowszą wersję nawigacji Tom Tom. Jednak najważniejszą nowością jest wprowadzenie do sprzedaży Pandy z nowym silnikiem – pod maskę trafił motor o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM z serii TwinAir.

Fiat Genewa 2012

Oprócz wymienionych modeli na stoisku włoskiego producenta mogliśmy spotkać również inne, dobrze już znane z salonów. Przedstawiono m.in. Freemonta AWD. To jeden z nielicznych modeli Fiata oferujący stały napęd na cztery koła. Nowa wersja dostępna jest z jednostką Diesla o pojemności 2,0 l i mocy 170 KM, lub benzynową o pojemności 3,6 l i mocy 280 KM. Obie współpracują z sześciobiegową skrzynią automatyczną.

Fiat Genewa 2012

Na stoisku Fiata stały także modele Bravo, Doblo i Punto. Ten pierwszy pokazano w serii Street. Ma to być wersja o dobrym wyposażeniu seryjnym i rozsądnie skalkulowanej cenie. Pod maską dostępne są silniki o pojemności 1,4 l i mocy 120 KM z serii T-Jet oraz o 1,6 l i tej samej mocy z serii MultiJet II (diesel). Z kolei w Doblo jedyną nowością jest wprowadzenie do oferty silnika benzynowego o pojemności 1,4 l i mocy 120 KM. W Punto z kolei pod maskę trafił silnik o pojemności 0,9 l i mocy 85 KM z serii TwinAir. To zdobywca nagrody „Międzynarodowego silnika roku 2011”.
Targi w Genewie utwierdziły nas w przekonaniu, że włoski Fiat zamierza kroczyć ściśle wyznaczoną drogą. Strategia, jaką wyznaczył włoski producent, jest jasna: ma zamiar przyciągnąć klientów tym co robi najlepiej, czyli samochodami miejskimi. Wprowadzenie nowych wersji, rozwiązań technicznych i modelu opartego na 500-tce pozwala z optymizmem patrzeć na nadchodzące miesiące. W końcu Fiat udoskonalił to, co do tej pory zostało dobrze przyjęte przez klientów i pozwoliło koncernowi odnieść spory sukces na rynku.

Poprzedni wpis
Dane techniczne Alfasud 1.5 Super
Następny wpis
Zasłużone zwycięstwo Buttona, Mclaren-Mercedes na podium i słabe Ferrari

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Fiat na targach w Genewie