fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Fiat USA porównuje 500e do Cybertrucka

Fiat USA porównuje 500e do Cybertrucka

Statystyki dotyczące rynku amerykańskiego stanowią dowód na to, jak wielką klapą pod względem sprzedażowym jest model 500e. W trzecim kwartale 2024 roku Fiat sprzedał raptem 235 sztuk w pełni elektrycznego samochodu miejskiego. Globalna sprzedaż również jest poniżej oczekiwań, w obliczu czego Stellantis zdecydował się na wstrzymanie produkcji 500e.

Tęgie umysły piastujące wysokie stanowiska w strukturach Stellantis, wytypowały powód słabej sprzedaży Maserati wskazując na niewydolny marketing. Być może podobne wnioski w przypadku Fiata 500e przyczyniły się do stworzenia raczej mocno osobliwej reklamy… 

To odważny sposób zwiększenia zainteresowania amerykańskich konsumentów Fiatem 500e, który w spocie reklamowym jest porównywany do…  Tesli Cybertruck. Klip ochrzczono tytułem You Say Tomato, We Say Pomodoro. Amerykański w pełni elektryczny samochód przedstawiono jako szokujący, zaś 500e jako… rozczulający. O ile rzekomą inspiracją dla Tesli były kąty proste, o tyle dla elektrycznego hatchbacka – anioły. W każdym razie całość Fiat skwitował stwierdzeniem, że to właśnie Fiat 500e jest ucieleśnieniem tego, czym powinien być samochód elektryczny.

Krytycy zarzucają Fiatowi, że 500e jest powolny, ma ograniczony zasięg, a do tego jest drogi – z cenami startującymi z pułapu 32 500 dolarów. Za tę kwotę klienci otrzymują pojazd napędzany jednostką elektryczną o mocy 119 KM i zdolnym przejechać do 240 km na jednym ładowaniu. Z drugiej strony włoski pojazd kosztuje wciąż prawie 70 000 dolarów mniej niż Cybertruck, oferujący moc 608 KM i zasięg około 547 kilometrów. W każdym razie to klienci weryfikują, na ile poszczególne oferty są atrakcyjne. I ciężko zaprzeczyć liczbom – to właśnie Cybertruck w lipcu 2024 roku był najlepiej sprzedającym się pojazdem w kategorii cenowej od 100 000 dolarów wyprzedzając całą konkurencję na rynku. 

Mało tego, 500e pod względem sprzedaży poległ w starciu z niektórymi modelami wycofanymi z produkcji. Dla porównania: dealerzy Jeepa sprzedali w trzecim kwartale 435 egzemplarze Cherokee i 450 sztuk Renegade. Nawet wycofany w 2023 roku 500X został zakupiony w liczbie 81 sztuk.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Oto wizualizacja Purosangue jako auta off-roadowego
Next post
Tak prezentuje się Tonale 2025. Samochód doczekał się niewielkich modernizacji

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Fiat USA porównuje 500e do Cybertrucka