Argo, Pulse, Fastback, Strada i Toro, oferowane m.in. na rynku brazylijskim, zyskały specjalne kolory i wykończenie z okazji 125. urodzin Fiata.
Fiat wprowadził edycje Tributo 125 całej swojej gamy modelowej w Brazylii w ramach obchodów 125. urodzin marki w 2024 roku. Modele bazują na najlepiej sprzedających się wersjach hatchbacka Argo, subkompaktowego SUV-a Pulse, coupe-SUV-a Fastback, pickupów Strada i Toro, wzbogaconych o specjalny pakiet zawartości, nowe kolory i emblematy Tributo 125.
Co ciekawe, lokalne ramię Fiata opisuje markę jako „pół-brazylijską, pół-włoską”, podkreślając bliskie więzi z krajem Ameryki Południowej. Brazylia jest jednym z najważniejszych rynków dla Fiata, o czym świadczy wysoce zlokalizowana gama i fakt, że przez lata w brazylijskich fabrykach wyprodukowano ponad 18 milionów pojazdów włoskiej marki.
Edycje specjalne charakteryzują się białym nadwoziem (dostępne są również szare i czarne), w połączeniu z kontrastującymi czarnym dachem i ciemnymi felgami. Przedstawiony na zdjęciach odcień Alaska White z efektem perłowym jest oferowany po raz pierwszy w modelach Argo, Pulse, Fastback i Strada. Inne unikalne akcenty obejmują przyciemnione plakietki Fiata i emblematy Tributo 125 na profilu.
Wnętrze tapicerowane jest prawdziwą skórą, z brązowymi wstawkami oraz akcentami. Standardowe wyposażenie jest dość bogate we wszystkich edycjach specjalnych Tributo 125 i obejmuje klimatyzację oraz ekrany dotykowe systemu informacyjno-rozrywkowego (głównie 10,1-calowe).
Modele Tributo 125 są już dostępne do zamówienia w Brazylii. Ceny zaczynają się od 93 990 BRL (około 66 300 zł) za małego hatchbacka Argo, 128 990 BRL (około 91 000 zł) za subkompaktowego SUV-a Pulse, 133 990 BRL (około 94 500 zł) za coupe-SUV-a Fastback, 134 490 BRL za pickupa Strada i 184 490 BRL (około 130 200 zł) za pickupa Toro.
To nie pierwszy raz, kiedy Fiat świętuje rocznicę specjalnymi edycjami. Pięć lat temu firma wprowadziła 120. edycje Fiata 500, 500L i 500X w Europie, a mały SUV pojawił się również na rynku amerykańskim.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment