fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Gran Turismo Polonia, kto jedzie ręka w górę!

Gran Turismo Polonia, kto jedzie ręka w górę!

Zapnij pasy! 3,2,1… Już ten weekend najszybsze i
najdroższe auta świata, czyli Gran Turismo Polonia 2010! Drżyj z
podniecenia…

Ponad 80 samochodów
klasy GT o łącznej mocy ponad 28 tys. KM i wartości 45 mln zł. Oto
szczypta tego co się będzie działo – 8 aut z zapowiadanej elity, czyli
4303 KM które napędzają wyobraźnię mężczyzn i kobiet na całym świecie…

Ferrari
430 Scuderia
Model F430 to chyba jeden z najbardziej udanych modeli
Ferrari. Napędza go ułożony centralnie silnik V8 o pojemności 4308 cm3.
F430 to wynik prostego równania: moc + lekkość + doskonałe wyważenie.
Czy można oczekiwać więcej? Widocznie można skoro producent z Maranello
zdecydował się oddać go w ręce Scuderia Ferrari – zespołu mechaników ze
stajni F1 . Efekt? W porównaniu do modelu "podstawowego" moc wzrosła z
490 do 510 KM, a moment obrotowy poprawił się o 5 Nm (z 465 do 470
Nm/5250). Niewiele? No cóż, jeżeli do tego dodamy redukcję masy o 100 kg
(z 1450 do 1350 kg) to otrzymujemy przyspieszenie do 100 km/h w 3,6
sekundy i prędkość maksymalną ponad 320 km/h.

Ferrari
599 GTB
599 GTB to najprawdziwsze Gran Turismo. Flagowy samochód
koncernu z Maranello napędzany jest przez silnik o pojemności 5999 cm3
(stąd nazwa) generujący moc 611 KM przy 7600 obr/min. Zaprojektowany
przez Pininfarinę modelem mogą wygodnie podróżować 2 osoby. Auto
rozpędza się do 333 km/h, co czynie je szybkim niczym francuskie TGV.
Wygoda musi jednak ważyć – 1690 kg sprawia, że 599 GTB jest cięższe od
rodzinnego Volvo V70.

Lamborghini
Gallardo LP560
Gallardo to najmniejszy z produkowanych przez
Lamborghini samochodów. Wykonany w większości z aluminium samochód
posiada stały napęd na 4 koła… i to właściwie wszystkie elementy, które
łączą podstawowe Gallardo z modelem LP560 – topową wersją małego Lambo,
biorącą udział w Gran Turismo Polonia 2010. Nazwa LP560 wywodzi się od
mocy 560 KM jaką generuje silnik o pojemności 5204 cm3. Całkiem sporo –
szczególnie jeżeli pod uwagę wziąć masę: zaledwie 1330 kg. Dzięki temu
auto rozpędza się od 0 do 100 km/h w 3,7 s i osiąga prędkość maksymalną
325 km/h. Jednak nic za darmo. W tym wypadku dokładnie za 195 250 euro.

Lamborghini
Murcielago LP640
Murcielago (hiszp. nietoperz) to flagowy model
Lamborghini – następca legendarnego Diablo. Jego topowa wersja LP640
jest niemal gotowym do ścigania bolidem. Znakami rozpoznawczymi
Murcielago LP640 są dyfuzor, układ wydechowy z pojedynczą końcówką o
dużym przekroju oraz przedni spoiler. Najważniejsze jest jednak serce –
potężny V12 o pojemności 6496 cm3 generuje moc 640 KM przy 8000 obr/min i
moment obrotowy 660 Nm przy 6000 obr/min. Pierwsza setka na zegarze
pojawia się po zaledwie 3,8 s. Radością z przekraczania kolejnych 100
km/h można się cieszyć jeszcze dwa razy bowiem maksymalna osiągana przez
niego prędkość to 340 km/h. I pomyśleć, że Lamborghini zaczynało od
traktorów…

Dodge Viper SRT-10
Dodge Viper to Gran Turismo w
wersji "american dream". Jest tu wszystko czego może potrzebować fan
ścigania rodem z dzikiego zachodu. Ł»miję napędza 10-cylindorwy silnik o
pojemności 8354 cm3 i mocy 600 KM. Największym atutem samochodu jest
jednak moment obrotowy niczym z ciężarówki – 759 Nm osiągany przy 5600
obr./min. Jeżeli kierowca ma doświadczenie sportowe i z wyczuciem
operuje gazem do 100 km/h potrafi przyspieszyć w 3,8 s. Jak poinformował
nas szef mechaników obsługujących GT Polonia – miał okazję poznać
wersję po tuningu, która osiąga wartość 1000 Nm. Podobno nadawała się
jedynie do jeżdżenia na wprost.

Porsche 997 GT3 RS
Porsche 911
to chyba najbardziej rozpoznawalny samochód na świecie. Jego cywilna
wersja, dzięki klasycznej linii oraz przyjaznej w codziennym użytkowaniu
charakterystyce, od lat cieszy się ogromną popularnością. Czym innym
jest jednak bezkompromisowy model GT3 RS (RS – od niem. rennsport). Jak
sama nazwa sugeruje jest to auto stworzone na tor, a więc bez
niepotrzebnych dodatków takich jak np. turbodoładowanie, napęd na cztery
koła czy radio. Zasada jest prosta – jak najniższa masa, jak największa
moc. Wynik to 1375 kg. Silnik o pojemności 3,8 l umieszczony z tyłu
(tradycyjnie w układzie bokser) napędza tylną oś. Moc 435 KM pozwala
rozpędzić samochód do ponad 310 km/h. Dzięki świetnemu dociskowi tylnej
osi pierwsze 100 km/h można uzyskać po 4 s.

Porsche
Carrera GT
Flagową maszyną koncernu ze Stuttgartu była (i jest?)
Carrera GT. Złośliwi twierdzą, że dopiero tym modelem niemieccy
inżynierowie pokazali, że potrafią zrobić coś więcej niż face lifting
garbusa. Carrera GT to wyjątkowe Porsche – nie znajdziemy w nim np.
umieszczonego z tyłu boksera. Znajdziemy natomiast centralnie
umieszczone, wolnossące V10 o pojemności 5733 cm3 . Mocy i siły w nim
pod dostatkiem: 612 KM przy 8000 obr/min i 590Nm przy 5750 obr/min.
Dzięki temu samochód rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,5 s i osiąga
nawet do 346 km/h. Prawdziwą klasą są jednak hamulce: nawiercane,
ceramiczne tarcze wentylowane o średnicy 380 mm pozwalają nie tylko na
efektywne hamowanie w każdych warunkach ale są również bardziej trwałe
(podczas GT Polonia na torze Poznań potrafiły wytrzymać nawet całe 3 dni
jazdy, kiedy tradycyjne hamulce zużywały się po 1-1,5 dniu). Wszystko
to sprawia, że Carrera GT to naprawdę solidny samochód.

Ford GT40
Supersamochód
– produkowany w latach 1965-68 Ford to jeden z najbardziej
utytułowanych samochodów torowych (m.in. czterokrotny zwycięzca z Le
Mans). Pogromca Ferrari, Porsche i innych uznanych konstrukcji z Europy.
Swoją nazwę zawdzięcza wysokości 40 cali (niewiele ponad 1 m) oraz
przynależności do elitarnej rodziny GT. W swojej historii produkowany
był w kilku odmianach silnikowych. Podczas GT Polonia na torze Poznań
pojawił się model oznaczony Mk III z silnikiem o pojemności 4737 cm3 i
mocy 335 KM. W porównaniu do innych, nowoczesnych GT to niewiele. Jego
atutem jest jednak masa (nieco ponad 900 kg) i świetne wyważenie. Po
prostu genialne auto. I pomyśleć, że ma ponad 40 lat…

W
tegorocznej edycji swój udział zapowiedział znany z programu Top Gear –
Stig, Gran Turismo zaczyna się 24 Lipca w Gdyni na skwerze Kościuszki.
Impreza potrwa od 15 do 18. Następnego dnia (25 lipca) motoshow przenosi
się do stolicy Wielkopolski. W Poznaniu pokazy odbędą się w godzinach
16-19 przy ul. Biskupa Baraniaka. Podczas imprezy odbędzie się
prezentacja samochodów biorących udział w Gran Turismo Polonia 2010,
szybkie przejazdy ulicą, a także konkursy dla widzów. Wstęp – free!

Poprzedni wpis
Polski Fiat nie psuje się nawet Niemcom!
Następny wpis
Zobacz raj dla Twoich oczu!

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Gran Turismo Polonia, kto jedzie ręka w górę!