1 października 2023 roku na kanale Harry’s Garage na platformie YouTube pojawił się film trwający bite 33 minuty i 33 sekundy, w którym głównym bohaterem jest nowe 33 Stradale. Przy czym prowadzący w pierwszej fazie nagrania skupił się na protoplaście o tej samej nazwie.
Harry Metcalfe z kanału Harry’s Garage i były redaktor brytyjskiego magazynu Evo miał okazję podziwiać nową Alfę Romeo 33 Stradale i porozmawiać z kierownikiem projektu Alessandro Maccolinim:
Metcalfe rozpoczął od przedstawienia oryginalnego modelu 33 Stradale. Powstało go zaledwie 18 sztuk, przy czym wstępnie plany zakładały liczbę 50 sztuk. Wyposażony był w 2-litrowy silnik V8, który osiągał maksymalną moc przy 8800 obr./min. Następnie spotkał się z Maccolinim, aby sprawdzić nowe 33 Stradale i porównać je z oryginałem. Zespół Alfy otrzymał polecenie rozpoczęcia prac nad projektem dwa lata temu. Stworzyli pojazd z nowoczesnymi detalami i klasycznymi akcentami.
Nos 33 Stradale ma fascynujące detale konstrukcyjne. Na przykład światła do jazdy LED mają 33 paski na cześć nazwy modelu. Scudetto jest trójwymiarowe i wykorzystuje kawałki giętego metalu. Pośrodku znajduje się logo firmy z krzyżem i wężem. Wloty powietrza w tylnych błotnikach są niezbędnym elementem oryginału, ale nowy samochód wymaga większego przepływu powietrza. Rozszerzony na zewnątrz kawałek włókna węglowego zwiększa objętość otworu i dodaje sportowego charakteru. Przycisk otwierania drzwi jest również ukryty w tym obszarze.
Z tyłu boczne wyloty powietrza zawierają kierunkowskazy. Światła hamowania składają się z czterech czerwonych lamp, które przypominają emblemat czterolistnej koniczyny. Szklana pokrywa silnika wydaje się unosić nad nadwoziem, aby umożliwić odprowadzanie ciepła z komory silnika.
Układ wnętrza początkowo wydaje się prosty. Na kierownicy nie ma żadnych przycisków. Przełączniki w stylu retro zdobią konsolę i dach. Jeśli kierowca potrzebuje więcej informacji, z deski rozdzielczej wysuwa się elektrycznie sterowany ekran.
Alfa Romeo żąda około 2 mln euro za nowe 33 Stradale. Powstać mają zaledwie 33 egzemplarze. Pierwotnie firma planowała oferować tylko trzy kolory: dwa odcienie czerwieni i odcień niebieskiego, jednak klienci pragnęli większego wyboru. Zgodnie z tym filmem, jeden z nabywców poprosił nawet o nadwozie z włókna węglowego.
Maccolini ujawnia, że 33 Stradale to prawdopodobnie nie koniec tworzenia przez Alfę jednorazowych lub nielicznych pojazdów nawiązujących do klasycznych modeli. Zresztą inni przedstawiciele marki wcześniej potwierdzili to samo.
Nowoczesna 33 Stradale jest dostępna z zamontowanym pośrodku silnikiem V6 z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3 litrów i mocy ponad 620 KM lub w pełni elektrycznym układem napędowym o mocy ponad 750 KM. Według doniesień większość nabywców zdecydowała sie na wariant z tradycyjnym napędem.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment