Dziennikarze z Evo Magazine zebrali 16 najlepszych ich zdaniem samochodów sportowych na brytyjskim torze Anglesey Circuit. Cel jest jeden: wyłonić zwycięzcę, któremu przypadnie tytuł najlepszego sportowego samochodu roku.
Na wstępie Richard Meaden, redaktor naczelny Evo Magazine stwierdził, że zebrane w tym roku pojazdy są wyjątkowo dobre i również różnorodne, począwszy od hatchbacków, po supersamochody, czy takie twory jak Ariel Nomad R oraz SUV Astona Martina – DBX.
Zeszłorocznym zwycięzcą był Porsche 718 Cayman GT4. W bieżącej edycji plebiscytu Car of the Year by Evo Magazine szanse na tytuł mają dwa włoskie pojazdy – Lamborghini Huracan Evo RWD i Ferrari F8 Tributo – które konkurują nie tylko ze sobą, ale i z pozostałą czternastką:
- BMW M2 CS
- McLaren 765LT
- Toyota GR Yaris
- Aston Martin DBX
- Ariel Nomad R
- Porsche Cayman GTS
- Audi RS7
- Porsche 911 Turbo S
- Volkswagen Golf GTI
- Morgan Plus Four
- Alpine A110S
- Audi R8
- Honda Civic Type R
- Bentley Continental GT Speed
Pokrótce omówiono każdy z modeli, w tym Ferrari i Lamborghini:
Przejechałem kilka okrążeń w Ferrari i po przesiadce z Lamborghini jestem zaskoczony różnicami między tymi dwoma pojazdami. Ferrari jest znacznie bardziej precyzyjnym samochodem, przód auta jest bardziej responsywny i wydaje się mieć więcej przyczepności. Inną fundamentalną różnicę robi silnik, gdzie mamy twin-turbo V8 i wolnossące V10. W F8 Tributo dysponujemy większym momentem obrotowym w dolnym zakresie, dlatego musimy ostrożniej obchodzić się z gazem oraz układem kierowniczym, gdzie Lamborghini jest bardziej energiczne, ale mimo to nie jest w stanie przewozić w zakrętach tyle prędkości, na ten moment ciekawie się prezentują te auta – jeden na tle drugiego.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment