fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Łał! Amerykanie lubią małe

Łał! Amerykanie lubią małe

W USA wszystko jest XXL. Nawet porcja frytek, która po jakimś czasie zmusza do zmiany garderoby i auta – na większe. Ala ostatnio Amerykanie odkryli, że małe też cieszy…

To mały silnik w małym Fiacie  Amerykańskie czasopismo „Popular Science” nominowało technologię MultiAir do nagrody „Najlepsza z nowości” 2010 („Best of What’s New” 2010) za rozwiązania, które pozwalają na oszczędności paliwa i poszanowanie środowiska naturalnego.

Jak widać układ elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, wynaleziony i wprowadzony na rynek przez FPT – Fiat Powertrain Technologies zyskuje uznanie nie tylko w Europie, ale też i po drugiej stronie oceanu.
W Stanach Zjednoczonych technologia MultiAir będzie wkrótce dostępna w silniku 1,4 we wprowadzanym ten na rynek modelu Fiat 500, wyposażonego w czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 1,4 litra.

Technologia MultiAir to kontrola ilości powietrza zasysanego do cylindrów bez wykorzystywania przepustnicy, dzięki temu zużycie paliwa i emisja CO2 spadają do 10 proc. zapewniając przy tym moc większą o 10 proc. i moment obrotowy wyższy o 15 proc.

Zdaniem swoich twórców MultiAir to uniwersalna technologia, którą z łatwością można stosować we wszystkich silnikach benzynowych. Interesujące możliwości rozwoju czekają również silniki diesla.

W czerwcu tego roku silnik 1.4 Turbo opracowany przez FPT, pierwszy silnik, w którym wdrożono technologię MultiAir został wybrany „Silnikiem Roku 2010” w kategorii najlepszego nowego silnika, przyznaną przez międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy – specjalistów z 32 krajów.

Dziś system MultiAir jest dostępny w modelach: Abarth Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo 165 KM; Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 105 KM oraz 1.4 MultiAir Turbo 135 KM i 170 KM; Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo 170 KM; Lancia Delta 1.4 MultiAir Turbo 140 KM; Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo 85 KM; Fiat Bravo 1.4 MultiAir Turbo 140 KM oraz Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 105 KM i 1.4 MultiAir Turbo 135 KM.

Poprzedni wpis
Chcesz taką furę? Oto przepis na jej zdobycie...
Następny wpis
Nowy Fiat koronowany na króla

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Łał! Amerykanie lubią małe