Na internetowej aukcji Trading Garage sprzedane zostało Lamborghini Diablo SV-R z 1996 roku. To zaledwie jeden z 31 wyprodukowanych egzemplarzy. Licytacja zakończyła się na kwocie 550 000 dolarów.
Diablo SV-R to pierwszy samochód wyścigowy Lamborghini prosto z fabryki w Sant’Agata Bolognese. Producent zbudował zaledwie 31 egzemplarzy, które brały udział w serii Supertrophy. Auto bazowało na modelu SV i zostało wyposażone we wszelkie dostępne sportowe gadżety, takie jak: specjalny pakiet aerodynamiczny z karbonowym tylnym skrzydłem i kanałami powietrznymi, wyścigowe zawieszenie, pozbawione zbędnych elementów wnętrze z klatką bezpieczeństwa i fotelami kubełkowymi, a także boczne szyby z pleksiglasu.
Pierwsza fabryczna wersja wyścigowa Lamborghini Diablo była o 191 kg lżejsza od modelu SV i legitymowała się masą 1385 kg. Wolnossący silnik V12 o pojemności 5,7 litra rozwijał 540 KM i współpracował z 5-biegową skrzynią ręczną.
Ten konkretny egzemplarz Lamborghini Diablo SV-R jest szesnastym z kolei i ma całkiem bogatą historię wyścigową, która obejmuje zarówno starty w seriach europejskich, jak i australijskich. W 1998 roku Fabio Santaniello zdobył mistrzostwo Lamborghini Super Sport Trophy, a w ciągu dwóch sezonów w Australian Nations Cup odniósł aż 18 zwycięstw. W debiutanckim wyścigu w Adelajdzie Paul Stokell wygrał i ustanowił rekord okrążenia, mimo 100-kilogramowego balastu.
Ponadto samochód nosi oryginalne malowanie Australian Nations Cup z numerem 666, wraz z naklejkami wszystkich sponsorów. Pojazd w momencie wystawienia na aukcji znajdował się w Australii.
Wyścigowe Lambo zostało niedawno odrestaurowane, za co właściciel zapłacił 125 000 dolarów w Lamborghini Melbourne, przy użyciu nowych, oryginalnych części, przywracając pojazd do specyfikacji wyścigowej. Może on teraz brać udział w serii EU/US International GT Legends, która obejmuje zawody Le Mans Classic, ale nowy właściciel może go również łatwo przystosować do jazdy po drogach publicznych.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment