Stellantis, utworzony w wyniku połączenia Fiat Chrysler Automobiles i PSA Group, zamierza w tym roku podnieść marże zysku do poziomu osiągniętego przez prezesa Carlosa Tavaresa w PSA. Celem jest skorygowanej marży zysku operacyjnego od 5,5 procent do 7,5 procent w tym roku zakładając, że nie będzie dalszych znaczących blokad związanych z Covid-19.
W ubiegłym roku marża ta wyniosła 5,3%: 4,3% w FCA i 7,1% w PSA z wyłączeniem pakietu kontrolnego w firmie Faurecia produkującej części zamienne, która wkrótce zostanie wydzielona ze Stellantis. Tavares zapewnił poprawę marż w PSA dzięki cięciu kosztów, uproszczeniu gamy modeli i uzyskaniu synergii z zakupu Opla/Vauxhalla.
Łączny skorygowany zysk przed odsetkami i opodatkowaniem (EBIT) wyniósł w ubiegłym roku 7,1 mld euro (8,6 mld dolarów), co było zdecydowanie wynikiem powyżej oczekiwań. Stellantis planuje uzyskać ponad 5 mld euro rocznie oszczędności wynikających z połączenia, bez zamykania zakładów ani cięcia miejsc pracy.
Stellantis został utworzony w styczniu 2021 roku. W skład firmy wchodzi 14 marek, w tym m.in.: Fiat, Peugeot, Opel, Jeep, Ram i Maserati. Firma planuje wspólnie opracować nowe generacje marek Alfa Romeo, DS i Lancia.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment