Pierwsza edycja Lamborghini eSports The Real Race w 2020 roku okazała się wielkim sukcesem, przyciągając ponad 2500 kierowców ze 109 krajów. Zawody powracają po raz drugi w 2021 roku, z nowym i ulepszonym formatem regionalnym, obejmującym trzy turnieje w Europie, Ameryce i Azji.
Po raz kolejny czołowi światowi kierowcy będą rywalizować za kierownicą Lamborghini Huracán GT3 EVO w symulatorze wyścigowym Assetto Corsa Competizione, aby wygrać doświadczenie w siedzibie Lamborghini we Włoszech i możliwość zostania pierwszym oficjalnym kierowcą simracingowym Lamborghini.
Assetto Corsa Competizione została opracowana wspólnie z producentami samochodów i stanowi dynamiczną platformę dla najnowszej serii wyścigowej Lamborghini. Gra jest również używana przez oficjalnych kierowców testowych i wyścigowych Lamborghini Squadra Corse podczas ich prawdziwych przygotowań.
Po inauguracyjnych zawodach w 2020 roku, które wygrał niemiecki kierowca Nils Naujoks, w tym roku Lamborghini ESports oferuje nowe, globalne podejście. Zawodnicy będą rywalizować zarówno w tradycyjnym Grand Prix, jak i w trzech wyścigach Endurance.
Marka supersportowych samochodów będzie napędzać społeczność simracingową, tworząc wciągające zawody eSportowe za kierownicą Lamborghini Huracána GT3 EVO: trzykrotnego zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Daytona. Centro Stile firmy Lamborghini, wewnętrzny dział projektowy, stworzył ekskluzywne barwy wyścigowe, które zawodnicy mogą dostosować do swoich potrzeb w 12 różnych wersjach. Na każdym samochodzie widnieją loga partnerów, Kaspersky i Assetto Corsa Competizione.
Zawody będą rozgrywane w ramach turnieju trwającego od czerwca do listopada, w którym zawodnicy z całego świata mogą zapisać się do otwartych kwalifikacji, odbywających się w dni powszednie od poniedziałku do piątku. 40 najlepszych zawodników z otwartych kwalifikacji przechodzi do zamkniętych kwalifikacji, które odbywają się w każdą sobotę. Wreszcie, 20 najlepszych uczestników z zamkniętych kwalifikacji weźmie udział w prawdziwym wyścigu w niedzielę, rywalizując dwukrotnie na tym samym torze. W 10 cotygodniowych kwalifikacjach dla każdego regionu uczestnicy będą mieli szansę zdobyć punkty do swojego rankingu regionalnego i wspiąć się po szczeblach drabiny, aby zostać mistrzem regionu.
Więcej na temat inicjatywy opowiedział Federico Foschini, szef ds. marketingu i sprzedaży w Lamborghini:
eSport to dziedzina, w której chcemy odegrać znaczącą rolę. The Real Race to sześciomiesięczne wydarzenie, które pozwala graczom przeżyć dreszczyk prawdziwej rywalizacji poprzez przygotowania i udział w wyścigach z jednymi z najlepszych simracerów na świecie. Jesteśmy dumni, że możemy tworzyć te zawody i zaoferować zwycięzcy The Real Race możliwość przeżycia prawdziwego, wciągającego doświadczenia w świecie Lamborghini oraz zapewnić perspektywę kariery w eSporcie.
Ta druga edycja The Real Race wzmacnia wsparcie i zaangażowanie Lamborghini w scenę eSportu. Po uruchomieniu pierwszego cyfrowego konkursu w zeszłym roku, Lamborghini podpisało partnerstwa z głównymi markami gier na scenie eSportu, w tym Rocket League i Asphalt 9: Legends, które teraz oferują graczom możliwość prowadzenia modeli Lamborghini, w tym Huracána STO i Essenzy SCV12.
Assetto Corsa Competizione powstała dzięki wieloletniemu doświadczeniu KUNOS Simulazioni i w pełni wykorzystuje silnik Unreal Engine 4, aby zapewnić fotorealistyczne warunki pogodowe i grafikę, nocne wyścigi, animacje motion capture, osiągając nowy standard w zakresie realizmu jazdy i immersji, dzięki jeszcze bardziej ulepszonym modelom opon i aerodynamiki.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment