fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Lamborghini odnotowało rekordowe 9 miesięcy. Urus jest wyprzedany do końca 2025 roku

Lamborghini odnotowało rekordowe 9 miesięcy. Urus jest wyprzedany do końca 2025 roku

Automobili Lamborghini ponownie ogłosiło rekordowe dane, zamykając pierwsze dziewięć miesięcy 2024 roku najlepszymi wynikami w historii pod względem dostaw, przychodów i zysku operacyjnego. Dostarczono łącznie 8411 samochodów (+8,6% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r.), generując przychody w wysokości 2 434 mln euro i wzrost o 20,1% w porównaniu z rokiem ubiegłym oraz zysk operacyjny w wysokości 678 mln euro (wzrost o 9,8% rok do roku).

Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, stwierdził:

Niezwykle pozytywne wyniki, które odnotowujemy, są rezultatem bezprecedensowego rozdziału dla Automobili Lamborghini, naznaczonego wprowadzeniem trzech nowych samochodów w ciągu zaledwie 18 miesięcy i zwieńczonego znaczącym kamieniem milowym w postaci pełnej hybrydyzacji naszej gamy wraz z prezentacją Lamborghini Temerario. To kluczowy moment dla firmy, podkreślający znaczenie i wpływ transformacji, której doświadczamy.

Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy Automobili Lamborghini, skomentował: 

Wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy roku pokazują wyjątkową realizację naszej strategii. Umocniliśmy doskonały poziom rentowności pomimo trudnego środowiska handlowego. Nasze wyniki za trzeci kwartał dodatkowo zwiększają oczekiwania na kolejny rekordowy rok, po raz kolejny potwierdzając naszą pozycję wśród najbardziej dochodowych marek w segmencie luksusowym.

Dzięki solidnemu i stale powiększającemu się bankowi zamówień, wszystkie modele produkowane przez Automobili Lamborghini cieszą się dużym popytem. Czas oczekiwania na samo Revuelto przekracza dwa lata, podczas gdy dla Urusa SE, wprowadzonego na rynek w kwietniu ubiegłego roku, bank zamówień obejmuje całą produkcję z 2025 roku. W przypadku nowego Temerario  gwiazdy kwartału, która została zaprezentowana podczas Monterey Car Week, zamówienia oficjalnie zaczęły napływać we wrześniu z bardzo pozytywną reakcją publiczności.

Osiągnięte kamienie milowe jeszcze bardziej umacniają pozycję firmy w luksusowym przemyśle motoryzacyjnym i kładą solidne podwaliny pod przyszłe strategie wzrostu i innowacji.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Previous post
Scuderia Ferrari HP ogłosiła wieloletnie partnerstwo z IBM
Next post
Andrea Pallard mianowany odpowiedzialnym za globalną komunikację Alfa Romeo i Maserati

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
SHARE

Lamborghini odnotowało rekordowe 9 miesięcy. Urus jest wyprzedany do końca 2025 roku