Powrót Lancii do świata rajdów to jedno z najbardziej wyczekiwanych wydarzeń sezonu 2025. Włoska marka ponownie wkroczy na odcinki specjalne, wzbudzając ogromne zainteresowanie fanów i mediów na całym świecie. Oficjalny debiut nowej ery Lancii w będzie miał miejsce podczas Regione Piemonte Rally w dniach 11-13 kwietnia w Alba.
W centrum uwagi znajdzie się nowy model Lancia Ypsilon Rally4 HF, drużyna Lancia Corse HF oraz puchar jednego modelu – Trofeo Lancia. Współpraca tych trzech elementów pokazuje, jak bardzo marka chce wrócić do swoich rajdowych korzeni. Popularność Ypsilona Rally4 HF rośnie – w ciągu czterech miesięcy sprzedano już 90 egzemplarzy, a zapisy do Trofeo Lancia osiągnęły limit 40 uczestników.
Nowy samochód napędzany na przednie koła umożliwia start zarówno młodym kierowcom, jak i bardziej doświadczonym zawodnikom. Podczas Regione Piemonte Rally odbędzie się drugi etap Włoskiego Rajdowego Czempionatu. Na wydarzeniu pojawi się Lancia Corse HF Village, czyli specjalna strefa marki, gdzie fani będą mogli zobaczyć nowy samochód rajdowy, a także przetestować Nową Lancię Ypsilon w wersjach hybrydowej i elektrycznej. Widzowie będą mieli również okazję podziwiać sportową wersję Ypsilon HF z 280-konnym silnikiem elektrycznym, która rozpędza się do 100 km/h w mniej niż 5,8 sekundy. Dodatkową atrakcją będzie kolekcja 25 historycznych modeli Lancii.
Nowy model rajdowy powstał dzięki współpracy Lancii i zespołu Stellantis Motorsport. Pod maską kryje się 212-konny silnik 1.2 Turbo, połączony z 5-biegową skrzynią SADEV oraz mechanicznym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Zaawansowane zawieszenie McPherson z amortyzatorami łączy komfort z precyzją prowadzenia.
Do projektu przyczyniły się również takie marki jak Marelli (zarządzanie silnikiem), Sparco (klatka, fotele, kierownica), TM Tecnologie (hamulce), Speedline (felgi) i Supersprint (układ wydechowy). W procesie rozwoju uczestniczył legendarny kierowca Miki Biasion, dwukrotny mistrz świata w barwach Lancii. Trofeo Lancia oferuje pulę nagród w wysokości 360 000 euro, co czyni go jednym z najlepiej opłacanych pucharów krajowych. Najlepszy kierowca do 35. roku życia otrzyma szansę startu w FIA ERC w barwach zespołu Lancia Corse HF.
W rywalizacji weźmie udział 40 zawodników, w tym 25 kierowców poniżej 35. roku życia, dwie załogi kobiece oraz siedmiu zawodników zagranicznych. Sam sezon rozpocznie się dopiero 8 maja podczas Targa Florio Rally, a następnie obejmie m.in. Due Valli Rally (30-31 maja) i Rally di Roma Capitale (4-6 lipca). Wielki finał odbędzie się 17-18 października na legendarnej trasie Rallye Sanremo.
Powrót Lancii do rajdów obejmuje również obecność w mediach społecznościowych. Oficjalne konta Lancia Corse HF na Facebooku, Instagramie i TikToku będą głównym źródłem informacji o postępach marki w motorsporcie, wynikach wyścigów i relacjach z wydarzeń.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment