Belgia i Luksemburg to dwa kraje europejskie, do których Lancia powróci w 2024 roku wraz z pojawieniem się nowego Ypsilona. Decyzja wynika z dwóch głównych powodów: pierwszym jest znaczenie projektu Made-in-Italy dla tych krajów, a drugim jest potencjał segmentu B.
Nowinę obwieścił sam Luca Napolitano, dyrektor generalny marki Lancia:
Lancia powraca do Belgii i Luksemburga z europejską trasą Lancii Pu+Ra HPE, manifestu marki na najbliższe 10 lat w zakresie wzornictwa, atmosfery wnętrza, zrównoważonego rozwoju, elektryfikacji i bezwysiłkowej technologii. Belgia i Luksemburg to kraje, które wiele znaczą dla naszej marki ze względu na ich zamiłowanie do stylu i wzornictwa Made-in-Italy oraz ze względu na znaczenie segmentu B na tych rynkach. Chcemy uczynić Belgię i Luksemburg dwoma głównymi europejskimi rynkami dla naszej marki, czyniąc z Lancii pożądaną, szanowaną i wiarygodną markę na europejskim rynku premium.
Kilka słów dodał od siebie także Miłosz Tomanek, dyrektor Stellantis Premium Cluster w Belgii i Luksemburgu:
Powrót do Belgii i Luksemburga to niezapomniany dzień dla zespołu marki Lancia, dla entuzjastów marki i dla wszystkich naszych potencjalnych przyszłych klientów. Gdy tylko ogłosiliśmy powrót Lancii do Belgii i Luksemburga, powołaliśmy specjalny zespół, który będzie pracował nad renesansem marki, czyniąc z Lancii markę uosabiającą włoską elegancję. Do premiery nowego Ypsilona w 2024 roku będziemy mieć 10. sprzedawców detalicznych i 13. punktów obsługi posprzedażowej. Jesteśmy gotowi na powrót Lancii i uczynienie z Belgii i Luksemburga dwóch głównych europejskich rynków dla Lancii.
Pojawienie się Lancii w Belgii i Luksemburgu jest kolejnym krokiem renesansu marki w kierunku jej internacjonalizacji i stanowi część solidnego, ambitnego kierunku zgodnego z planem strategicznym Stellantis Dare Forward 2030. Do pierwszej połowy 2024 r. marka będzie miała 70 nowych sprzedawców detalicznych w 70. głównych miastach europejskich, a 100% listów intencyjnych zostało już podpisanych.
Strategia obejmuje nowy, wydajny i innowacyjny model dystrybucji, z wybraną liczbą sprzedawców detalicznych w oparciu o kluczową koncepcję Lancia Renaissance: jakość. Nowe salony zapewnią klientom całkowicie wciągające doświadczenie, zarówno online, jak i offline, odtwarzając domową atmosferę dzięki materiałom, kolorom i dbałości o szczegóły, inspirowane włoską architekturą i wzornictwem.
W ramach swojego 10-letniego planu strategicznego Lancia przewiduje wprowadzenie na rynek trzech nowych modeli – jednego co dwa lata, począwszy od 2024 r. wraz z wprowadzeniem nowego Ypsilona. Od 2026 r. Lancia będzie wprowadzać na rynek wyłącznie modele w 100% elektryczne, a od 2028 r. będzie sprzedawać wyłącznie samochody w 100% elektryczne. Plan strategiczny będzie przywiązywał dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, o czym świadczy wykorzystanie innowacyjnych materiałów: 50% powierzchni dotykowych będzie ekologicznych.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment