Giulia i Stelvio nigdy nie spełniły oczekiwań koncernu Fiat Chrysler Automobiles, ale nowa firma macierzysta Alfy Romeo – Stellantis – nadal wierzy we włoską markę. Po wycofaniu z produkcji samochodu sportowego 4C i kompaktowego hatchbacka w postaci Giulietty, portfolio Alfy Romeo wzbogaciło się o nowy model kompaktowego crossovera – Tonale – wykorzystującego platformę Jeepa Compassa. Jak wynika z najnowszych słów dyrektora generalnego Alfy Romeo, firma dąży do osiągnięcia jakości na poziomie Lexusa.
Taką obietnicę złożył dyrektor generalny Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato podczas niedawno udzielonego wywiadu w pobliżu jeziora Como we Włoszech, gdzie zorganizowano jazdy testowe Tonale. Jak podaje Automotive News Europe prezes powiedział, że w przyszłości wyznacznikiem jakości ma być właśnie Lexus. Następnie dodał:
Chciałem mieć pewność, że jakość Tonale będzie doskonała od pierwszego dnia, ale także, że zaoferujemy najnowocześniejsze możliwości w zakresie łączności i interfejsu użytkownika.
Alfa Romeo nie radzi sobie najlepiej w testach jakości, ponieważ zazwyczaj plasuje się w dolnej części rankingów. W badaniu J.D. Power 2021 US Initial Quality Study w modelach Giulia i Stelvio odnotowano 204 problemy na 100 pojazdów, co uplasowało firmę na 28. miejscu spośród wszystkich 32. Dział premium Toyoty zajął trzecie miejsce z wynikiem 144 problemów na 100 samochodów. Z drugiej strony z badań przeprowadzonych przez brytyjski magazyn What Car? wynikało, że wśród najbardziej niezawodnych pojazdów były właśnie modele Alfy Romeo.
Jean-Philippe Imparato postanowił przesunąć premierę modelu Tonale o kilka miesięcy, aby upewnić się, że będzie on spełniać oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
Na papierze Alfa ma przed sobą świetlaną przyszłość, ponieważ ogłosiła plany znacznego poszerzenia swojej oferty o subkompaktowego crossovera, który w 2024 roku ma być wyposażony zarówno w silniki spalinowe, jak i elektryczne. Giulia doczeka się drugiej generacji, ale tylko w wersji EV, natomiast w planach są również większe modele, które będą konkurować z BMW X5/X6 i serii 7. Ponadto na 2025 rok zaplanowano wprowadzenie pierwszego modelu, który ma być dostępny wyłącznie w wariancie bezemisyjnym. Tymczasem dostawy modelu Tonale do klientów rozpoczną się we Włoszech w przyszłym miesiącu.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment