Kimera EVO37 Martini 7 nawiązuje do oryginału i łączy w sobie nowoczesną technologię z jeszcze mocniejszym silnikiem o mocy 557 KM.
Ten specjalny egzemplarz z limitowanej serii marki ma imponujący stosunek mocy do masy – na każdego konia mechanicznego przypada masa około 2 kilogramów. Podobnie, jak pozostałe EVO37, tak i ta Martini 7 korzysta z 2,1-litrowej jednostki czterocylindrowej z turbodoładowaniem. Panele nadwozia z włókna węglowego zastąpiono odpowiednikami wyprodukowanymi z kevlaru. W efekcie uzyskano masę własną około 1100 kg. Silnik rozwija 557 KM zamiast 507 KM. Moment obrotowy trafia na tylną oś za pośrednictwem ręcznej skrzyni biegów o jeszcze krótszych przełozeniach.
Ta edycja otrzymała unikalną grafikę, która oddaje hołd malowaniu Martini Racing – z boku pojawił się napis World Rally Champion. To hołd od Kimery dla 7 mistrzostw zdobytych przez Lancię. Pierwszy triumf 037 miał miejsce w 1983 roku. Do dzisiaj pozostaje to ostatni samochód z napędem na tylną oś, który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Świata. Kolejne sześć zwycięstw Martini i Lancii przypadło w udziale modelom Delta S4 i Delta Integrale.
Kimera nie ogłosiła jeszcze ceny tego samochodu. Nie ujawniono również informacji o tym, czy trafił on do nabywcy. Nie wiadomo także, czy powstaną kolejne modele bazujące na tej edycji – być może Martini 7 pozostanie unikatem.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
2 komentarze
“Pierwszy tryiumf miał miejsce w 1983 roku dzięki 037”
A mistrzostwa zdobyte Lancia Stratos? 🙂
Podobno autor miał na myśli, że pierwszy triumf 037 miał miejsce w 1983 😉 Dzięki za czujność!