fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Oto 680-konna elektryczna Giulia od Romeo Ferraris

Oto 680-konna elektryczna Giulia od Romeo Ferraris

Romeo Ferraris zaprezentował na swoim Instagramie pierwsze zdjęcie w pełni elektrycznej, wyścigowej Alfy Romeo Giulii ETCR. Włoski zespół z siedzibą w Monzie jest pierwszą pozafabryczną ekipą, która dołącza do serii ETCR.

W pełni elektryczna Giulia korzysta z układu napędowego o mocy 680 KM. Pojazd zbudowano zgodnie ze specyfikacją zupełnie nowej serii ETCR 2020, debiutującej już w przyszłym roku. W kalendarzu zaplanowane są zaledwie 4 rundy, przy czym organizator jest zdania, że ich liczba powinna zostać zwiększona w 2021. 

Zgodnie z obowiązującymi regulacjami, samochody wyścigowe muszą zostać opracowane na bazie seryjnie produkowanych aut cztero- lub pięcio-drzwiowych. Jako napęd służy silnik elektryczny o mocy 680 KM, współpracujący z akumulatorem o pojemności 65 kWh. Moment obrotowy musi trafiać na tylną oś. Pakiet składający się z: jednostki, skrzyni biegów, falownika i akumulatora stanowią punkt wyjściowy dla każdego zespołu, który już na własną rękę musi opracować optymalny sposób na zamontowanie wspomnianych elementów. 

Romeo Ferraris doskonale zna się na wyścigach. Zespół odnosił liczne sukcesy w Trofeo Abarth i międzynarodowych seriach TCR, włącznie z najbardziej prestiżowym FIA WTCR

Michela Cerruti, menedżer operacyjny Romeo Ferraris, wierzy, że Giulia będzie konkurencyjna w nowej serii:

Po tym, jak Alfa Romeo Giulietta TCR uzyskała najlepsze wyniki, jakie można było osiągnąć w ramach niezależnego programu, takiego jak nasz, odważnie podchodzimy do nowej serii ETCR. Uważamy, że elektryczność jest oczywistym wyborem na przyszłość, nie tylko dla mobilności samochodowej, ale także dla wyścigów samochodowych. Nasi inżynierowie już pracują, a my jako zespół rozpoczynamy tę podróż później niż wielcy producenci samochodów, którzy już od jakiegoś czasu zajmują się wyścigami aut elektrycznych, dysponując znacznie większymi zasobami niż taki prywatny konstruktor, jak my. Niezależnie od tych czynników i przeciwności losu zrobimy wszystko co w naszej mocy, aby utrzymać reputację na wysokim poziomie, jak to zawsze robiliśmy do tej pory.

Swoje trzy grosze dorzucił Marcello Lotti, prezes WSC Group, odpowiedzialnej za uruchomienie serii ETCR:

Bardzo niewiele marek w historii sportów motorowych ma tak wielką tradycję i atrakcyjność, jak Alfa Romeo. Jesteśmy zachwyceni i dumni, że Romeo Ferraris rozpoczął tak ambitny program, który obejmuje Giulię. Firma udowodniła swoją fachowość i profesjonalizm dzięki udanej Giuliettcie TCR i jestem przekonany, że sprostają zadaniu w tym nowym, wymagającym przedsięwzięciu.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Romeo Ferraris Instagram

 

Poprzedni wpis
FCA Performance Days 2019
Fiat 124 Spider S-Design
Następny wpis
Nastąpił koniec produkcji Fiata 124 dla Europy

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Oto 680-konna elektryczna Giulia od Romeo Ferraris