Artysta Hosein Soleimani pochwalił się stworzoną przez siebie wizualizacją koncepcyjnego modelu Ferrari GTC4 Grand Lusso. Proporcje pojazdu inspirowane były Astonem Martinem Rapidem.
Twórca jest zdania, że wszystko zaczyna się od… proporcji:
Podstawą mojej pracy były proporcje Astona Martina Rapida (ponieważ uważam, że jest najlepszy w swojej klasie). Z tą różnicą, że przeniosłem szyby o około 10 cm do tyłu, aby osiągnąć wizualny efekt bardzo długiej i dużej maski. Przednia oś pozostała bez zmian, za to tylną przesunąłem do tyłu zwiększając rozstaw osi. Przedni zwis jest większy w stosunku do Rapida, a tylny – mniejszy. Linia dachu przebiega na nieco niższej wysokości niż w przypadku Rapida. Jakie były powody moich zmian w proporcjach? Chęć utrzymania natury Ferrari w stosunku do modeli Astona (Rapida) i Porsche (Panamery) należących do tego segmentu.
O ile stylistyka samochodu może się podobać, o tyle jak na razie mało prawdopodobne wydaje się wprowadzenie przez Ferrari pojazdu tego segmentu na rynek. Na tę chwilę niemal cała uwaga producenta skupiona jest przede wszystkim na realizacji jednego z największych współczesnych wyzwań, tj. opracowania sportowego SUV-a Purosangue, zgodnego z DNA marki. Debiut pojazdu zapowiedziano na 2022 rok.
Obecnie w ofercie Ferrari znajdziemy model GTC4 Lusso, zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 2016 roku. Pojazd jest następca Ferrari FF i korzysta z jednostki F140 generującej 681 KM i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego z 6,3-litrowego silnika V12, współpracującego z 7-biegową przekładnia dwusprzęgłową. Auto o masie 1920 kg rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,4 s, a do 200 km/h – w 10,5 s. Prędkość maksymalna wynosi 335 km/h. Na zatrzymanie się ze 100 km/h auto potrzebuje 34 metry. We wnętrzu usiądą 4 osoby.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment