Pagani współpracowało z 24. początkującymi projektantami z IED Torino, aby stworzyć koncept samochodu na ćwierćwiecze marki.
W tym roku firma z Modeny obchodzi 25. rocznicę swojego istnienia. Aby to uczcić Pagani połączyło siły z grupą początkujących projektantów tworząc koncept o nazwie Alisea. Pełnowymiarowy prototyp został opracowany przez studentów kursu Master Course in Transportation Design na IED Torino we Włoszech, którzy współpracowali z Pagani na każdym etapie projektu – od szkiców po rozwijanie cyfrowych modeli 3D, aż po stworzenie konceptu w skali 1:1.
Alisea ma długość 4520 mm i rozstaw osi 2795 mm, jednak linia dachu została obniżona o ponad 75 mm. Wizualne nawiązanie do Zondy – a w mniejszym stopniu do Huayry – jest widoczne, ale zespół IED podkreśla, że szczególną uwagę zwrócono na to, aby karoseria była jak najbardziej płynna i czysta.
W przeciwieństwie do większości spalinowych supersamochodów, które zazwyczaj mają za zadanie kierować ogromne ilości powietrza do centralnie umieszczonych silników i chłodnic, Alisea nie posiada bocznych wlotów powietrza. Takie rozwiązanie, podobne do tego zastosowanego w oryginalnej Zondzie przez Horacia Paganiego, polega na umieszczeniu wlotów powietrza zarówno nad, jak i pod głównymi panelami nadwozia co sprawia, że są mniej widoczne. IED zapewnia, że brak wentylacji i wlotów powietrza nie wynika z przejścia na napęd elektryczny: studenci utrzymują, że pojazd zaprojektowano z myślą o użyciu jednostki AMG V12.
Dach auta czerpie inspirację z wyścigów wytrzymałościowych Grupy C z lat 80. Zespół IED zaktualizował charakterystyczne dla marki Pagani poczwórne reflektory oraz zmodernizował słynne lusterka przy słupku A. Z tyłu dominują potężne cztery końcówki układu wydechowego umieszczone w centralnym położeniu, na wysokości tylnych świateł.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment