fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Podsumowanie rajdu Pandy

Podsumowanie rajdu Pandy

W ramach 10. edycji 8-dniowego rajdu aż 400 Pand wyprodukowanych przed 2003 rokiem pokonało trasę liczącą ponad 3000 km. Załogi wystartowały w Madrycie, przebyły marokańską pustynię, by dotrzeć do Marrakeszu.

Mimo amatorskiego charakteru przedsięwzięcia, osiągniecie wciąż imponuje. Pojazdy i kierowcy musieli zmagać się z bardzo trudnymi warunkami, wielokrotnie przedzierając się przez ciężko dostępne miejsca. Wydarzenie rozpoczęło się 3 marca. Właśnie tego dnia Pandy wyruszyły z Madrytu i udały się w stronę portu Motril, skąd promem przetransportowane zostały do jeziora Mohamed V. Piątego marca włoskie samochody zagościły w Bni Tadjide, a dzień później – Errachidii. Po kolejnych 48 godzinach dotarły do Merzouge. Przedostatnim etapem był Tansikht, a ostatnim – Marrakesz.

Uczestnicy na brak emocji nie narzekali – z pokładu ikonicznych samochodów mogli obserwować piękne krajobrazy. Łącznie w wydarzeniu wzięło udział ponad 400 Pand, zarówno 4×4, jak i 4×2. Zdaniem producenta cała ta podróż stanowi dowód na to, jak trwałym, solidnym i funkcjonalnym samochodem jest ten model. Trasę pokonał także jeden z gości specjalnych w postaci nowej generacji Fiata Pandy Cross 4×4. Auto w tym wariancie dysponuje napędem na obie osie oraz elektroniczną blokadą mechanizmu różnicowego. I właśnie dzięki tym atutom Panda jest w stanie pokonać wymagające przeszkody, które mogłyby zawstydzić niejednego, znacznie większego SUV-a.

Co ciekawe, Panda w 2004 roku jako pierwszy samochód miejski zdobyła tytuł Samochodu Roku oraz dotarła na wysokość 5200 metrów w drodze na Mount Everest.

Na polskim rynku ceny Fiata Pandy rozpoczynają się od 34 600 zł za wariant z silnikiem 1.2 69 KM w wyposażeniu Fresh. Najwięcej przyjdzie nam zapłacić za wersję 4×4 1.3 95 KM MultiJet – od 69 900 zł.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

Lamborghini Diablo VT 6.0 SE
Poprzedni wpis
Sprzedano jedno z ostatnich wyprodukowanych Lamborghini Diablo
Lamborghini Polo Storico
Następny wpis
Lamborghini Polo Storico świętuje 50-lecie Espady i Islero na Techno Classica Essen

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

Podsumowanie rajdu Pandy