fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Stellantis przedstawił szacunkowe skonsolidowane dostawy w 4. kwartale 2024 r.

Stellantis przedstawił szacunkowe skonsolidowane dostawy w 4. kwartale 2024 r.

Stellantis N.V. opublikował 16. stycznia 2025 roku globalne kwartalne szacunki skonsolidowanych dostaw i przedstawił komentarz na temat powiązanych trendów biznesowych. Termin „dostawy” opisuje wolumeny pojazdów dostarczonych do dealerów, dystrybutorów lub bezpośrednio od spółki do klientów detalicznych i flotowych, które bezpośrednio wpływają na rozpoznawanie przychodów.

Skonsolidowane dostawy za trzy miesiące kończące się 31. grudnia 2024 r. wyniosły szacunkowo 1,395 mln sztuk, co oznacza spadek o 9% w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r. Inicjatywy redukcji zapasów w USA zostały pomyślnie zakończone, a dostawy w Europie wspierano wprowadzeniem na rynek niektórych produktów nowej generacji, które zmniejszyły tymczasową lukę w produkcji poszczególnych produktów Stellantis w tym regionie.

W Ameryce Północnej dostawy w czwartym kwartale spadły o około 115 tysięcy sztuk w porównaniu z tym samym okresem w 2023 r., co stanowi spadek o 28% rok do roku.  Większy spadek dostaw odzwierciedlał inicjatywy redukcji zapasów, w ramach których dyscyplina produkcyjna w połączeniu z działaniami motywacyjnymi doprowadziła do zmniejszenia zapasów dealerów w USA o mniej więcej 80 tysięcy sztuk w porównaniu z końcem III kwartału. Normalizacja zapasów u dealerów w USA stawia spółkę w silnej pozycji, aby wspierać pojawienie się nowych produktów takich marek, jak m.in. Jeep, Ram i Dodge w 2025 roku.

W rozszerzonej Europie spadek sprzedaży o 6% rok do roku w IV kwartale został znacznie zmniejszony w porównaniu z III kwartałem (-17% rok do roku), ponieważ zmniejszono tymczasową lukę w niektórych ofertach segmentu B, dzięki wprowadzeniu na rynek Citroëna C3/ë-C3. Wkrótce pojawią się kolejne produkty segmentu B, takie jak Citroën C3 MHEV, a także Citroën C3 Aircross, Opel Frontera i Fiat Grande Panda. Pierwsze europejskie premiery produktów Stellantis nowej generacji mają obiecujący początek, z zamówieniami na ponad 90 tysięcy sztuk Citroëna C3/ë-C3 i ponad 140 tysięcy sztuk na pojazdy opracowane na platformie STLA Medium – Peugeot 3008, Peugeot 5008 i Opel Grandland.

W trzecim regionie Stellantis (Południowa Ameryka, Bliski Wschód, Afryka, Chiny, Azja i Pacyfik) dostawy wzrosły o 5%, dzięki 12% wzrostowi w Ameryce Południowej oraz stabilnej sytuacji na Bliskim Wschodzie i w Afryce, z nadwyżką kompensując spadki dostaw w Chinach oraz Indiach i regionie Azji i Pacyfiku. Dostawy do Ameryki Południowej były wspierane przez większy popyt w branży na wszystkich głównych rynkach i trwające ożywienie produkcji po powodzi w Rio Grande do Sul. Dostawy na Bliskim Wschodzie i w Afryce były stabilne, odzwierciedlając poprawę w Turcji, Maroku, Egipcie i Tunezji, w większości skompensowaną wpływem tymczasowych ograniczeń importowych w Algierii.

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Previous post
Lancia Lambda Torpedo Lungo to jeden z najstarszych samochodów na aukcji RM Sotheby’s w Paryżu
Next post
Lancia Aurelia B20 GT Fuorilegge z 1955 roku trafiła na aukcję

No Comment

Leave a reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
SHARE

Stellantis przedstawił szacunkowe skonsolidowane dostawy w 4. kwartale 2024 r.