Alfa Romeo zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z globalnym wzrostem dostaw o 29% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na szczególne wyróżnienie zasługują wyniki w poszerzonej Europie, gdzie marka odnotowała aż 43% wzrost oraz w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki, gdzie wzrost wyniósł 9%. W ten sposób Alfa Romeo potwierdza swoje rosnące znaczenie na rynkach międzynarodowych, gdzie obecna jest już w ponad 70 krajach.
Głównym bohaterem tego sukcesu jest nowy model Alfa Romeo Junior, który od chwili debiutu osiągnął już 36 000 zamówień w 38 krajach. Co istotne, aż 18% tych zamówień dotyczy wersji w pełni elektrycznej, co czyni Juniora kluczowym elementem odświeżonego portfolio marki. Klienci mają do wyboru najszerszą ofertę w segmencie: dwa warianty elektryczne (156 KM i 280 KM), hybrydę 145 KM oraz nowość w gamie – Juniora Ibrida Q4.
Marzec 2025 był najlepszym miesiącem pod względem sprzedaży od czerwca 2019 roku – Alfa Romeo sprzedała ponad 8700 samochodów, co oznacza wzrost o 33% względem marca 2024. Dzięki temu włoska marka osiągnęła najwyższy udział w rynku europejskim od 2018 roku – 0,5% udziału w EU30, co stanowi wzrost o 0,15 punktu procentowego rok do roku. To efekt rosnącej atrakcyjności całej gamy modelowej: Juniora, Tonale, Stelvio i Giulii.
Marka nie zwalnia tempa. Początek roku 2025 oraz marzec przyniosły wyraźne przyspieszenie, które buduje pozytywne perspektywy na kolejne miesiące. Alfa Romeo wchodzi w kolejny kwartał z silną, dopasowaną do oczekiwań rynku ofertą, której symbolem jest nie tylko nowy wariant Juniora – Ibrida Q4 – ale również specjalna edycja Junior INTENSA, celebrująca DNA marki poprzez unikalne akcenty stylistyczne.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment