Włoski producent samochodów liczy na znaczne zwiększenie sprzedaży za sprawą nowego modelu – Tonale. Alfa Romeo chce osiągnąć globalną sprzedaż roczną całej gamy na poziomie 100 000 sztuk. W ocenie zewnętrznej firmy IHS Markit, to możliwe. Nowy crossover w 2023 roku może trafić do ponad 70 000 klientów.
Samochody uterenowione nieprzerwanie są jednymi z najchętniej wybieranych przez klientów. Niesłabnącą popularnością cieszą się niewielkie modele premium – i właśnie Alfa Romeo będzie rywalizować z autami takimi, jak m.in.: Audi Q3, BMW X1, Mercedes GLA, Lexus NX i Range Rover Evoque.
Samochód mierzy 4,53 m długości, 1,84 m szerokości i 1,6 m wysokości. Pojazd uzbrojono po zęby w najnowszą technologię. Na szczególną uwagę zasługuje zastosowanie tokenu NFT, mającego na celu rejestrować dane dotyczące pojazdu. Dzięki takiemu certyfikatowi wartość pojazdów na rynku wtórnym ma być wyższa. Kolejną nowością debiutującą w Alfie Romeo jest wbudowany asystent głosowy Amazon Alexa. Do tego Tonale korzysta z nowoczesnego systemu multimedialnego, cyfrowych zegarów oraz aktualizacji w technologii Over-the-Air.Kropką nad „i” są systemy drugiego poziomu autonomii.
Najmocniejszy wariant w gamie to Plug-In Hybrid Q4 o mocy 275 KM. Tak skonfigurowany pojazd przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,2 s. Klienci będą mieli do wyboru 2 główne poziomy wyposażenia: Super i TI.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: Materiały prasowe
No Comment