Alfa Romeo 8C Spider z 2009 roku w drodze licytacji na aukcji RM Sotheby’s może osiągnąć kwotę nawet 400 000 dolarów. Licytacja odbędzie się w dniach 18-20 sierpnia 2022 roku w kalifornijskim Monterey Conference Center.
8C Competizione i kabriolet 8C Spider były czymś więcej niż tylko wspaniałymi, limitowanymi egzemplarzami dla nielicznych szczęśliwców. Duet oddał hołd wspaniałym Alfom Romeo z okresu przed- i powojennego – w tym, jak sugeruje nazwa Competizione, pojazdom wyścigowym. Modele te zwiastowały powrót Alfy Romeo na rynek amerykański po ponad dziesięcioletniej nieobecności.
8C zadebiutował jako coupe podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku, a koncept z otwartym dachem pokazano podczas Pebble Beach Concours d’Elegance w 2005 roku. Fani Alfy Romeo byli zachwyceni, gdy kilka lat później potwierdzono produkcję obu wariantów. 8C Competizione i 8C Spider pojawiły się, odpowiednio, w 2007 i 2008 roku.

Wolfgang Egger z Alfa Romeo Style Center zaprojektował 8C z myślą o absolutnym pięknie i mocy. Klasyczne akcenty obejmują zarówno ogólne proporcje, jak i starannie przemyślane detale. Inspiracja pochodzi z takich powojennych wspaniałości, jak 33 Stradale i Giulia TZ. Sercem auta jest 4,7-litrowy silnik V8 pochodzący z Ferrari/Maserati. Rozwija 450 KM przy 7000 obr./min i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik jest połączony z tą samą skrzynią biegów stosowaną w Ferrari 599 Fiorano, znaną jako Superfast – to sterowana komputerowo konstrukcja ze sprzęgłem dwutarczowym, którą umieszczono z tyłu dla lepszych właściwości jezdnych. Na obu osiach zastosowano podwójne zawieszenie wahaczowe.
Chociaż popyt na 8C był duży, podaż została ograniczona do zaledwie 1000 sztuk na całym świecie: 500 egzemplarzy coupe Competizione i kolejnych 500 sztuk 8C Spider. Na rynek amerykański przeznaczono zaledwie 35 egzemplarzy tej ostatniej, a każdy z nich szybko znalazł nabywcę, nawet jeśli sugerowana cena detaliczna zaczynała się od 299 000 dolarów.
Nabyta przez Oscara Davisa 8C Spider z 2009 roku jest wykończona we wspaniałym, opcjonalnym metalicznym kolorze Rosso 8C. Ma czerwone skórzane fotele i wiele detali wykonanych z włókna węglowego. Nadkola wypełniają 20-calowe felgi Dark Silver, za którymi skrywają się aluminiowe zaciski hamulców węglowo-ceramicznych. Na przednich błotnikach widnieje charakterystyczna plakietka Quadrifoglio, która jest ukłonem w stronę sportowego dziedzictwa Alfy Romeo. W rękach Davisa, model 8C Spider był używany w ograniczonym zakresie – w momencie katalogowania jego licznik wskazywał zaledwie 3733 mil, czyli 6007 km.
Autor: Tomasz Nowak
Zdjęcia: RM Sotheby’s
No Comment