fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

60 sekund ostrej jazdy nowym Stratosem

60 sekund ostrej jazdy nowym Stratosem

Nowy Stratos to maszyna nie z tej ziemi. Zapnij pasy i zobacz na filmie, co potrafi z niej wycisnąć profesjonalny kierowca na zamkniętym torze…
 

Tor Balocco w północnych Włoszech. Czarny Stratos mruczy na myśl o zakrętach… Za kierownicę wsiada Tiago Monteiro, portugalski kierowca wyścigowy – startował w F1, teraz rywalizuje w serii WTCC. Zadanie – kalibracja podwozia. Inżynierowie ZF Sachs są gotowi do zbierania danych. Monteiro wciska gaz i… Zobaczcie film…

Przypominamy, że sprawcą odrodzenia Stratosa z popiołów jest Michael Stoschek, jeden z głównych dyrektorów niemieckiej firmy Brose KG (podzespoły dla motoryzacji). Samochód zaprojektował Jason Castriota, obecnie szef stylistów Saaba. Realizacją projektu zajęli się włoscy inżynierowie ze studia Pininfarina.

To właśnie w tunelu aerodynamicznym Pininfariny nowy Stratos był szlifowany pod względem aerodynamiki…

Twórcy ciągle nie zdradzili mocy auta. Ze zdjęć można wnioskować, że silnik będzie kręcił się przynajmniej do 9 tys. obr./min, zaś prędkościomierz wyskalowano do 360 km/h.

Oficjalnie wiadomo, że konstrukcja rurowa nowego Startosa została oparta na skróconej płycie Ferrari F430 Scuderia. Samochód ma zaoferować rozkład masy bliski ideałowi – 50:50. Zaś jeden koń mechaniczny będzie musiał uciągnąć ledwo 2,25 kg masy auta. Autorzy projektu zapowiadają stworzenie serii 25 samochodów. 

Więcej informacji najpewniej poznamy w czasie oficjalnej prezentacji na francuskim torze Paul Ricard pod Marsylią. To już w listopadzie…

 
Poprzedni wpis
Te samochody się nie psują i kropka
Następny wpis
Vale pierwszy! Królem Lorenzo!

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Back
Udostępnij

60 sekund ostrej jazdy nowym Stratosem