fbpx
Napisz do nas! redakcja@forzaitalia.pl

Alfa Romeo pokazała zmodernizowane Giulię i Stelvio w wariantach Q

Alfa Romeo pokazała zmodernizowane Giulię i Stelvio w wariantach Q

Wcześniej na rynku zadebiutowały bazowe warianty Giulii i Stelvio po modernizacjach. Tym razem przyszła pora na odmiany Quadrifoglio.

Analogicznie do pozostałych wersji tak i Quadrifoglio doczekały się niewielkich zmian wizualnych oraz nieco większych z zakresu technologii, autonomicznych rozwiązań i łączności. Jednak bez zmian pozostało to, co jest najprawdopodobniej najistotniejsze dla potencjalnych klientów – oba auta wciąż są napędzane tą samą 2,9-litrową jednostka V6 twin-turbo o mocy 510 KM. W przypadku Giulii 600 Nm trafia na tylną oś, zaś jeśli chodzi o Stelvio – na obie za pośrednictwem standardowego i inteligentnego systemu Q4. Alfa Romeo oferuje nowy, tytanowy układ wydechowy Akrapovica z opcjonalnymi końcówkami wykonanymi z włókna węglowego.

Oba modele wyposażone są także w bazowy system Alfa Active Torque Vectoring oraz 8-biegową przekładnię automatyczną. O jeszcze lepsze wrażenia z jazdy dba aktywne zawieszenie Alfa Active Suspension oraz system pozwalający na wybór trybu jazdy (Alfa DNA Pro) z trybem Race i aktywnym splitterem w Giulii

We wnętrzu znajdziemy obszyte skórą kierownicę i lewarek, zmodernizowaną konsolę centralną, jak również opcjonalne pasy w kolorze czerwonym lub zielonym. Bardziej wymagający klienci będą mogli zdecydować się na perforowaną tapicerkę skórzaną i Alcantarę w przypadku standardowych foteli. Co istotne, w wariantach Quadrifoglio po raz pierwszy zadebiutował nowy 8,8-calowy, dotykowy ekran systemu multimedialnego, oferującego dodatkowe usługi, szybsze działanie i intuicyjny w obsłudze interfejs. Dla najmocniejszego wariantu dedykowane są specjalne funkcjonalności pozwalające na monitorowanie temperatur głównych elementów mechanicznych, momentu obrotowego, ciśnienia turbo i wykorzystywanej mocy. Możliwe jest mierzenie czasów przyspieszenia. 

Giulia Quadrifoglio 2020 i Stelvio Quadrifoglio 2020 oferują drugi poziom autonomii. Szereg technologii czuwa nad bezpieczeństwem, w tym: asystent pasa ruchu, asystent martwego pola, aktywny tempomat, system rozpoznawania znaków i inteligentnej kontroli prędkości, asystent jazdy w korkach oraz funkcja monitorująca zmęczenie kierowcy. 

Oba poliftingowe modele trafią do sprzedaży latem 2020 roku. 

Autor: Tomasz Nowak

Zdjęcia: Materiały prasowe

 

Poprzedni wpis
Oto Huracan EVO RWD Spyder. Kosztuje ponad 175 000 euro
Następny wpis
Muzeum Lamborghini i Ferrari można zwiedzić wirtualnie

Brak komentarzy

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*

*

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Back
Udostępnij

Alfa Romeo pokazała zmodernizowane Giulię i Stelvio w wariantach Q